Mackovík (KSČM): Hejtman Půta nepokrytě upřednostňuje jednoho z dopravců

19.04.2018 4:34 | Zprávy

Ke kritickému stavu dopravní obslužnosti Libereckého kraje

Mackovík (KSČM): Hejtman Půta nepokrytě upřednostňuje jednoho z dopravců
Foto: red
Popisek: Stanislav Mackovík

Se vzrůstajícím znepokojením sleduji již několik let kroky Libereckého kraje a zejména hejtmana Půty, který nepokrytě upřednostňuje jednoho z dopravců a tím destabilizuje dopravní obslužnost v kraji. V poslední době však dovedl situaci nejen daleko za hranu zákona o zadávání veřejných zakázek, ale bohužel pravděpodobně i za hranu trestního zákona. A tak mi nezbývá, než jako příslovečnou poslední záchrannou brzdu dopravy v kraji, podat trestní oznámení. Postup kraje lze stručně shrnout takto:

1. Na počátku byly veřejné soutěže na dopravu v kraji, které však upřednostňovaný dopravce ČSAD Liberec nebyl schopen vyhrát. Kraj se snaží měnit podmínky, a když to nepomáhá, tak soutěž ruší, tento postup se opakuje jak v roce 2012 tak i v roce 2017. Zakázky později dostává ČSAD Liberec prostřednictvím různých právních nástrojů, ve kterých se uchází o jejich zadání již pouze on a má tedy „vítězství“ jisté.

2. V současné době plní zakázku v oblasti Sever společnost ČSAD Liberec na základě rozhodnutí mimořádné rady kraje ze dne 21. 12. 2017, kde hejtman donutil radní, v rozporu s jednacím řádem, hlasovat tajně o vyhlášení mimořádného stavu v kraji, navzdory tomu, že mohl pohodlně vybrat uchazeče, který zvítězil v jednacím řízení, ve kterém ÚOHS nařídil kraji pokračovat. Kraj však zakázku protahoval nesmyslnými právními obstrukcemi, měnil výběrovou komisi, účelově zdržoval, jen aby mohl zadat zakázku ČSAD Liberec, a.s.

3. Bez jasné vize pokračuje kraj zkoušením všech možných cest zajištění dopravní obslužnosti, ovšem jen aby zakryl protiprávní realizaci té jediné již dávno vybrané – zajištění dopravní obslužností prostřednictvím ČSAD Liberec. Bez cíle a směru tak zakládáme krajského dopravce na zelené louce, snažíme se koupit jednoho dopravce na pokraji krachu, vyrábíme zadávací dokumentaci na desetiletou soutěž, posléze organizujeme množství JŘBU a všechny tyto cesty dohromady stojí miliony!

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. Barbora Rázga byl položen dotaz

Co myslíte tou moderní a živou Prahou?

Podle mě je Praha krásná právě tím, že je historická a nejsem pro, aby se tu stavěli třeba moderní mrakotrapy apod. Taky si nemyslím, že je v Praze málo živo, podle mě je tu mnohdy naopak živo až moc a turisti tu dělají bordel, opíjí se, hulákají.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Klempíř (Motoristé): Jdu pracovat a sloužit republice ze všech sil

4:29 Klempíř (Motoristé): Jdu pracovat a sloužit republice ze všech sil

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k postu poslance.