Z několika vytipovaných lokalit v okolí města se ukázala z majetkoprávních a legislativních důvodů (především z hlediska ochrany přírody a krajiny) jako průchozí pouze možnost terénní úpravy výkopovou zeminou v návaznosti na starou demoliční navážku na vrcholu sjezdovky. Výhodou této lokality je poměrně snadná dostupnost a blízkost městu, což znamená úsporu investičních nákladů, mj. i úsporou na zbytečných poplatcích za skládkování čisté zeminy, a také ekologický efekt v důsledku nižší spotřeby paliv. Jde o složitý problém, se kterým zápasí řada měst a obcí, a jehož vyřešení má mj. zabránit vzniku nelegálních černých skládek. I proto se zastupitelstvo města rozhodlo nespoléhat v této věci na ziskový soukromý sektor a rozhodlo se držet provádění terénních úprav ve svých rukou prostřednictvím společnosti ve stoprocentním vlastnictví města.
V říjnu roku 2017 byla provedena poptávka na zpracování studie řešící ukládání zeminy nad sjezdovkou formou terénní úpravy a po schválení v radě města byla studie zadána ke zpracování Ing. Milanu Benešovi z Poličky. Řešení studie bylo oproti zadání upraveno dle připomínek komise stavební a životního prostředí rady města a také zahrnulo úpravu svahu pro snadnější najíždění rolby na vrchol svahu sjezdovky. V březnu roku 2018 byla zhotovená studie projednána v komisi stavební a životního prostředí rady města a v červnu rada města schválila zadání zpracování dokumentace pro územní řízení a realizaci akce s názvem Zařízení pro využívání výkopové zeminy na povrchu terénu Polička opět Ing. Milanu Benešovi. Jako součást této dokumentace byly v lednu letošního roku zpracovány integrované hodnocení rizik a hydrogeologický posudek a na základě kladných stanovisek všech dotčených institucí vydal v březnu stavební úřad územní rozhodnutí umožňující realizaci akce. Pro možnost zvýšení ročního množství ukládané zeminy bylo zadáno zpracování oznámení dle přílohy č. 3 zákona č.100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, za účelem povolení roční kapacity zařízení nad 2 500 t, jehož podklady jsou rozptylová a hluková studie, které zohledňují dvě varianty dopravy zeminy po stávajících komunikacích. Kratší a při úpravě kamenivem levnější varianta je kolem bývalé hájenky, delší a nákladnější je úvozem vedoucím od silnice na Bořiny směrem k dřevěnému kříži. Zpracované oznámení bylo prostřednictvím jeho zpracovatele Ing. Pavla Fajmona podáno k projednání na krajský úřad a dokumentace následně vyvěšena na úřední desku města. Z hodnocených environmentálních oblastí, je záměr za předpokladu dodržení všech zákonných norem, pracovní a technologické kázně, v zájmovém území akceptovatelný. Realizace nepřinese pro okolí žádná bezpečnostní, ekologická ani požární rizika.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV