Je vidět, že pan Skopeček nebyl ani na jedné z akcí pořádaných Ministerstvem financí, které navštěvuje až 1400 lidí se zájmem o EET. Jinak by totiž nemohl tvrdit, že se hostinští a hoteliéři zájem nezajímají. Nepochybuji však, že toto tvrzení má, jako správný expert, jistě podložené průzkumy a analýzami. Stejně tak jako tvrzení, že náklady spojené s EET přivede malé živnostníky do existenčních potíží či povede k případnému zdražení. A opět, kdyby pan Skopeček navštívil naší konferenci spojenou s veletrhem pokladních řešení, moc dobře by věděl, že ho lze pořídit do 5 000 Kč. Kromě toho by se dozvěděl, že ke zdražování není důvod, protože od 1. prosince 2016 snižujeme DPH na jídlo a nealkoholické nápoje u stravovacích služeb z 21 na 15 %, což znamená na každých 100 Kč ceny jídla dokonce 5 Kč navíc pro podnikatele. Toto snížení tak mohou podnikatelé využít na úhradu nákladů na EET nebo dokonce na snížení ceny pro zákazníka. Podnikající fyzické osoby mohou využít jednorázovou slevu na dani z příjmů ve výši 5 000 Kč, což přesně odpovídá nákladům za malé jednoduché pokladní řešení. Je tedy nesmysl, že by kvůli EET docházelo k růstu cen.
Považuji za velmi úsměvné, že nás někdo osočuje z dehonestující rétoriky vůči podnikatelům, když je právě jedním z těch, kteří ji vytvořili a nadále přiživují. EET je obětí spekulací a lží ze strany médií, opozičních politiků a takovýchto rádoby ekonomických expertů, kteří účelově a bez jasných argumentů pokřivují fakta za účelem zvýšení své popularity. Od začátku s podnikatelskou veřejností aktivně komunikujeme a spolupracujeme, což dokazuje skutečnost, že nás podporují velká podnikatelská uskupení jako je Asociace malých a středních podnikatelů a živnostníků ČR, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, Asociace hotelů a restaurací, dokonce i Hospodářská komora, se kterou se často neshodneme, uznává EET jako smysluplné opatření.
Jan Skopeček na nás ve svém demagogickém komentáři, který by mu však žádný seriózní deník normálně neotisknul, útočí s tím, že se snažíme prostřednictvím mediální kampaně vyvolat v české veřejnosti falešný pocit, že podnikatelé žijí na úkor ostatních. Je vidět, že pan Skopeček naší kampaň absolutně nepochopil. Ta totiž naopak říká, že odmítáme již dál přihlížet tomu, jak menšina nepoctivých podnikatelů žije na úkor nás všech. Chceme totiž férové prostředí, kde platit daně je normální.
Snažil jsem se dohledat Skopečkem zmiňované průzkumy Hospodářské komory, které hovoří o tom, že pouhý měsíc před spuštěním EET není informovanost podnikatelů „na vysoké úrovni“, ale nic jsem kupodivu nenašel. Takový průzkum by mě velmi překvapil. Děláme totiž pro informovanost podnikatelů skutečně maximum. Nepamatuji si, že by se v případě jiných zákonů dělala takto masivní informační kampaň, která zahrnuje TV a rádiové spoty, inzeráty, více než sto seminářů a tři velké konference, specializovaný web, kontaktní formulář, vlastní infolinku, celou řadu článků a komentářů, nespočet mediálních vystoupení mě a kolegů, informační letáky a brožury. A co vy, pane Skopečku, pamatujete si, že by někdo pro informovanost občanů odvedl takové množství práce?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV