Ministr Hamáček: Představujeme strategii pro moderní úřady

26.05.2020 16:11 | Zprávy

Pohodlnější vyřízení úředních záležitostí a moderní klientský servis. Takový je hlavní cíl nové strategie Klientsky orientovaná veřejná správa 2030, kterou připravilo Ministerstvo vnitra a kterou v pondělí schválila vláda.

Ministr Hamáček: Představujeme strategii pro moderní úřady
Foto: repro ČT, tan
Popisek: Jan Hamáček (ČSSD)

Na základě strategie projdou úřady veřejné správy v následujících deseti letech proměnou a přeorientují se na klienta a jeho individuální potřeby. Jedním z hlavních cílů nové strategie je poskytovat stejné služby na všech úřadech daného typu bez ohledu na místo trvalého pobytu klienta, tzv. místní příslušnost.

"Dnešní společnost je mobilnější než dříve, a proto musíme služby úřadů přizpůsobit a nevázat na trvalý pobyt klientů," vysvětluje ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) s tím, že portfolio univerzálně dostupných služeb bude Ministerstvo vnitra dále rozšiřovat. "Už dnes můžeme požádat například o občanský průkaz, cestovní pas nebo řidičský průkaz na kterémkoli úřadu obce s rozšířenou působností. Další na řadu by měly přijít např. rybářské lístky nebo agendy matričních úřadů," dodává ministr.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Peštová (ANO): Paní Richterová, jste obyčejní pokrytci. Nic jiného

21:02 Peštová (ANO): Paní Richterová, jste obyčejní pokrytci. Nic jiného

Projev na 2. schůzi Poslanecké sněmovny 14. listopadu 2025 k postům ve výborech sněmovny.