Ministr Havlíček: Cesta vlakem mezi Prahou a Českými Budějovicemi se zkrátí na 100 minut

07.02.2021 9:25

Po dostavbě tunelů na IV. železničním koridoru v roce 2023 se cestovní doba na jih Čech zrychlí o 25 minut. Při kontrolním dnu dopravních staveb na jihu Čech to řekl ministr dopravy Karel Havlíček.

Ministr Havlíček: Cesta vlakem mezi Prahou a Českými Budějovicemi se zkrátí na 100 minut
Foto: Screen TV Prima
Popisek: Karel Havlíček v pořadu Partie

„V Jihočeském kraji aktuálně stavíme klíčové železniční a dálniční stavby s celostátním významem. Modernizace IV. železničního koridoru urychlí a zpohodlní cestování vlakem z Prahy do Českých Budějovic. Aktuálně rozestavěných 20 km obchvatu Českých Budějovic je dalším krokem k dotáhnutí dálnice D3 směrem k rakouským hranicím. Ještě v letošním roce zahájíme stavbu dalšího úseku z Třebonína do Kaplice,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Anketa

Koho z těchto kandidátů byste volili za prezidenta republiky?

hlasovalo: 13182 lidí

I v zimě pokračují práce na IV. železničním koridoru do Českých Budějovic. Správa železnic pracuje v tunelech Mezno a Deboreč. Aktuálně zde probíhají hydroizolační práce. Modernizace koridoru probíhá na úsecích Sudoměřice-Votice a Soběslav–Doubí. Oba úseky budou zmodernizovány v roce 2023. Části úseků jsou vyprojektovány na rychlost 200 km/h, což zkrátí cestovní dobu mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí.

V Českých Budějovicích je od léta 2020 v rekonstrukci památkově chráněná budova nádraží. Zmodernizují se všechny veřejně přístupné prostory a vytvoří se pracovní zázemí pro zaměstnance Správy železnic. Práce zahrnují rekonstrukci obvodového pláště, oken nebo střechy. Po dokončení v roce 2022 bude budova důstojnou stavbou vítající cestující do Jihočeského regionu.

„V silniční dopravě je v realizaci 20 km obchvatu Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3. Ředitelství silnic a dálnic pracuje na dvou úsecích – z Úsilného do Hodějovic v délce 7,2 km a z Hodějovic do Třebonína v délce 12,5 km. Součástí prvního z úseků je příprava stavby tunelu Pohůrka, který muselo ŘSD z důvodu průsaků spodních vod technologicky upravit. Došlo tak k posunutí zprovoznění stavby tunelu na konec roku 2024,“ dodává ministr.

V letošním roce plánuje ŘSD zahájení další části D3 směrem k Rakousku a to úsekem Třebonín – Kaplice nádraží v délce 8,5 km.

Aktuálně je v realizaci 211,8 km dálnic a silnic I. třídy. Z toho je 106,4 km dálnic na zelené louce, 50 km modernizace D1 a 57,1 km silnic I. třídy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nerudová (STAN): Pane Babiši, složku a číslo na mě určitě máte, tak se ozvěte

15:06 Nerudová (STAN): Pane Babiši, složku a číslo na mě určitě máte, tak se ozvěte

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k migračnímu paktu a Andreji Babišovi.