Ministr Havlíček: Více nabíječek pro elektromobily a podpora Čisté mobility

15.10.2021 16:57 | Tisková zpráva

Ministr Havlíček společně s ŘSD a Správou železnic podepsal 12. října se Škodou Auto a ČEZ memorandum o rozvoji elektromobility. Podle prognóz má do roku 2030 jezdit v České republice až 500 tisíc elektromobilů.

Ministr Havlíček: Více nabíječek pro elektromobily a podpora Čisté mobility
Foto: Reprofoto: ČT24
Popisek: Karel Havlíček (ANO)

Takový počet vyžaduje odpovídající síť nabíječek, kterých má být až 35 tisíc. Mezi nimi mají převažovat rychlonabíjecí místa.

Společné "Memorandum o spolupráci v rozvoji elektromobility v České republice" podepsali zástupci Ministerstva dopravy, Ministerstva průmyslu a obchodu, Správy železnic, Ředitelství silnic a dálnic, Ředitelství vodních cest, Škody Auto a ČEZu. Dokument si klade za cíl vybudovat do roku 2025 odpovídající síť elektronabíjejích stanic vzhledem k rosotoucím počtům registrovaných elektromobilů v ČR. Dostupná síť nabíjecích bodů je taktéž obsahem Národního akčního plánu Čisté mobility.

„S podporou čisté mobility počítáme i v Národním plánu obnovy (NPO), alokováno je na ni 4,8 mld. Kč. Nejprve budou moci žádat podnikatelé, vyčleněno je 940 milionů pro nákup vozidel a 300 milionů korun na dobíjecí stanice,“ říká náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro hospodářskou politiku a podnikání Silvana Jirotková a dodává: „Majitelé domů budou moci žádat o dotace na pořízení dobíjecí stanice, pro ně je vyčleněno 144 milionů Kč. Pro obce a kraje je v NPO připraveno 600 milionů Kč.“ Počítá se i s prostředky ze strukturálních fondů a Modernizačního fondu.

Ministr Havlíček dále jednal také s předsedou představenstva koncernu Volkswagen Herbertem Diessem o další podpoře českého automobilového průmyslu, která může realizována výstavbou tzv. gigafactory, továrny na výrobu elektrobaterií do aut, která by sídlila v České repubice. Gigafactory a navazující dodavatelské řetězce mohou vytvořit několik tisíc nových pracovních míst.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Farhan (ANO): Ten zákon provází neskutečný chaos

21:10 Farhan (ANO): Ten zákon provází neskutečný chaos

Projev na 101. schůzi Poslanecké sněmovny k návrhu poslanců Zdenky Němečkové Crkvenjaš, Toma Philipp…