Dobrý podvečer, vážená paní předsedající, kolegyně, kolegové.
Myslím, že pěkně navážu na to, co tady říkal můj předřečník, který se tak jako ptal, k čemu teď vláda potřebuje stav nouze, k čemu ho potřebujeme v České republice, a dával tady srovnání se stavy nouze v období dvou let covidu. Myslím si, že snad každý, kdo si četl to odůvodnění, které bylo doručeno poslankyním a poslancům, a kdo chápe souvislost psaného textu a jeho obsahu, tak si myslím, že pochopil ten obrovský rozdíl.
Tehdy stavy nouze v dobách covidu za předchozí vlády omezovaly osobní svobody občanů České republiky a podnikatelské prostředí naprosto zásadním způsobem. Tento stav nouze, se kterým tady přichází vláda Petra Fialy, má ve svém odůvodnění jasně konkrétní, rozumné, smysluplné důvody - já se k nim vrátím - ale neomezuje, znovu říkám, neomezuje jednoho jediného občana České republiky, neomezuje žádný podnikatelský subjekt, svobodu podnikání, příjmy z podnikání žádného podnikatelského subjektu České republiky.
To si myslím, že je naprosto zřejmé. A v okamžiku, kdy se podíváme na srovnání, stavy nouze vyhlašované vládou Andreje Babiše za doby covidu a současná situace, ve které jsme teď, to odůvodnění, když (ho?) shrnu, (?) úplně jednoduchých bazálních věcech, se týká například využití stavu nouze v návaznosti na rozhodnutí vlády, například o zjednodušení některých typů správních řízení, které vede k tomu, že například právě i úřad práce může některé kroky dělat jednodušeji pro české občany, podotýkám - pro české občany - a nemusí tam mít takovou vytíženost personálních kapacit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.