Stroj využívá všechny modernizační prvky takzvané první modernizace, kdy v souvislosti s plánovaným nasazením trojice Mi-171Š v afghánské misi (roky 2009 až 2011) prošlo v roce 2009 celkem pět strojů poměrně náročnou modernizační úpravou.
Jednalo se o vrtulníky v provedení se sklopnou záďovou rampou, kterých má AČR k dispozici celkem osm kusů. A i dále zmiňovaná poslední modernizace se týká výhradně těchto strojů. Určitě dobrý a snadný rozpoznávací znak poslední modernizace představuje zlepšení palebné síly. Vzhledem k tomu, že se počítá s možností nasazení vrtulníků ve prospěch nejen pozemních jednotek, ale i týmů sil zvláštního určení (SOF), se v obou bočních dveřích nacházejí nové lafetace americké firmy Dillon Aero. Jsou určeny pro instalaci dalšího produktu tohoto výrobce – šestihlavňového kulometu v nejnovější verzi Hybrid M134D-H ráže 7,62 × 51mm, která v konstrukci využívá kombinaci ocelových a titanových dílů. Pro každou zbraň je k dispozici schránka s kapacitou až 3 000 nábojů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo obrany