Ministr Ťok: Malých a rekreačních plavidel se povinnost mít zařízení Inland AIS a Inland ECDIS netýká

11.06.2018 18:28

Od dubna roku 2019 by měla být vybraná plavidla vybavena zařízením Inland AIS a Inland ECDIS, tedy zařízením pro sledování polohy a pohybu plavidel a pro zobrazování elektronických plavebních map. Toto opatření se bude týkat pouze jednoho úseku na Vltavě (od Třebenic, tj. hráze vodní nádrže Slapy po soutok s Labem) a jednoho úseku na Labi (od Přelouče po státní hranici s Německem). Na malá a rekreační plavidla se nevztahuje.

Ministr Ťok: Malých a rekreačních plavidel se povinnost mít zařízení Inland AIS a Inland ECDIS netýká
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy v demisi Dan Ťok

Hlavním důvodem zavedení těchto opatření je zvýšení plavební bezpečnosti, přičemž tento požadavek je zvláště důležitý u plavidel přepravujících větší množství cestujících. „Nechceme nikoho kontrolovat, ale na těchto dvou úsecích s velmi hustým plavebním provozem je zavedení této povinnosti u větších lodí na místě. Tento krok zabrání potenciálním kolizím a jednoznačně přispěje k bezpečnosti na Vltavě a na Labi. Rekreačních plavidel bez ohledu na jejich velikost se tato povinnost v každém případě týkat nebude,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že stejná povinnost už nyní platí ve většině evropských zemí včetně Německa, Slovenska a Rakouska.

Uvedená opatření na Labi a Vltavě se dotknou plavidel s vlastním strojním pohonem, které nejsou určené k rekreaci, resp. plavidel určených pro přepravu osob nebo nákladů nebo vedení jiných plavidel za podmínky, že délka takového plavidla je 20 m a více nebo je plavidlo určeno k přepravě více než 12 cestujících, plovoucích strojů s vlastním pohonem a služebních plavidel Státní plavební správy, správce vodní cesty a základních složek integrovaného záchranného systému, která jsou delší než 7 m a mají vlastní pohon. Co se týká přívozů, povinnost mít nainstalovaná zmiňovaná zařízení se na ně bude vztahovat tehdy, pokud budou na daných úsecích provozovány a současně jsou určeny pro přepravu více než 12 cestujících nebo mají délku 20 m a více.

Vůdci plavidel budou na vybraných úsecích při plavbě povinni tato zařízení, elektronické plavební mapy a informace o poloze a pohybu plavidel využívat tak, aby zajistili bezpečnost a plynulost plavebního provozu. Během doby, kdy plavidla stojí v přístavu, povinnost mít zapnutá zařízení Inland AIS a Inland ECDIS neplatí. Vznikne-li v průběhu plavby na zařízení nebo programovém vybavení porucha, vůdce plavidla bude povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit správci systému říčních informačních služeb. Učiní-li vůdce plavidla takové oznámení, bude oprávněn pokračovat v již započaté plavbě nejdéle po dobu 48 hodin od oznámení, případně stát s plavidlem po dobu nezbytně nutnou i v přístavišti nebo vývazišti, jehož polohu neprodleně oznámí správci systému říčních informačních služeb.

Povinnost používat zařízení Inland AIS a Inland ECDIS by měla být zakotvena v novele zákona o vnitrozemské plavbě, která byla schválena vládou ČR.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ostrá (SOCDEM): Jen další z řady „signálů”, které lidem vysílá pětikoalice

6:04 Ostrá (SOCDEM): Jen další z řady „signálů”, které lidem vysílá pětikoalice

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k náhradám ministra Beka za bydlení.