Ministr Ťok: Máme prvního soukromého dopravce, který bude jezdit v objednávce státu

06.12.2016 11:52

Ministerstvo dopravy podepsalo smlouvu na provoz rychlíků na trati Plzeň – Most se soukromou společností, stát ušetří 80 milionů korun.

Ministr Ťok: Máme prvního soukromého dopravce, který bude jezdit v objednávce státu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Provoz rychlíků na lince R25 z Plzně do Mostu bude od neděle 11. prosince (začátku platnosti jízdního řádu 2016/2017) zajišťovat společnost GW Train Regio. Jedná se o prvního soukromého dopravce, který bude provozovat rychlíkovou linku v rámci závazku veřejné služby. Stát tímto rozhodnutím ušetří 80 milionů korun.

 

Desetiletá smlouva se soukromým dopravcem na lince Plzeň – Most představuje průlom dosavadního monopolu Českých drah na zajišťování dopravní obslužnosti objednávané státem. „O tom, že by měl stát uvolnit trh v dotované železniční dopravě, se roky mluví, ale výsledky chyběly. Nyní máme prvního soukromého dopravce, který bude jezdit v objednávce státu. Už loni jsem deklaroval, že linku zadáme tomu, kdo v soutěži podal nejvýhodnější nabídku. Jsem rád, že se to podařilo vyjednat a dopravce je připraven zahájit provoz,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

 

Společnost GW Train Regio podala nejvýhodnější nabídku v otevřené soutěži, kterou ministerstvo na provoz linky Plzeň-Most vypsalo. Nabídkové řízení ale na podnět Českých drah loni zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ministerstvo s ohledem na nezbytnost zajistit dopravní obslužnost následně v listopadu 2015 v Úředním věstníku EU notifikovalo přímé zadání na dobu desíti let. S tímto přímým zadáním se obrátila právě na GW Train Regio, která podala nejlevnější nabídku ve zrušené soutěži. Ta měla původně vybrat dopravce dokonce na patnáctileté období.

 

GW Train Regio v soutěži požadovala kompenzaci 74,66 Kč/vlkm. Na základě odlišné doby plnění došlo k nárůstu kompenzace na 78,38 Kč/vlkm (nárůst je způsoben pouze zkrácením doby trvání smlouvy). Nabídnutá výše kompenzace GW Train Regio je nižší než kompenzace v pořadí druhé nabídky v soutěži, která byla ve výši 78,64 Kč.

 

V současnosti zajištuje výkony na lince Plzeň – Most společnost České dráhy, která požaduje jednotkovou kompenzaci 95,80 Kč/vlkm (CÚ 2015). „Úspora na jeden vlakový kilometr oproti současnosti činí 17,42 Kč/vlkm. Dochází tedy ke snížení kompenzace o více než 18 procent, což za období deset let pro stát činí úsporu cca cca 80 milionů korun,“ upřesnil ministr Ťok.

 

Spokojení na trati budou také cestující, které čeká komfortnější cestování, než na jaké byli na uvedené lince dosud zvyklí. Vlaky budou vybaveny zásuvkami na drobnou elektroniku (230 V), ve vagonech bude zdarma dostupné Wi-Fi připojení k internetu. Vozidla budou vybavena akustickým a vizuálním informačním systémem a v každém vlaku bude k dispozici alespoň jedno bezbariérově dostupné WC, využitelné pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Seďa (SOCDEM): Tato vláda se na své občany vykašlala a lidem neustále lže

23:08 Seďa (SOCDEM): Tato vláda se na své občany vykašlala a lidem neustále lže

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k navrhovaným změnám v zákoníku práce