Ministr Ťok: Nejvýhodnější nabídku podal Leo Express, nesplnil však podmínky

02.12.2018 18:29

Vlakové spojení mezi Brnem a Bohumínem bude provozovat Regiojet, další linky získá ARRIVA vlaky.

Ministr Ťok: Nejvýhodnější nabídku podal Leo Express, nesplnil však podmínky
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Ministerstvo dopravy otevřelo obálky s nabídkami na provozování státem objednávané linky R8 z Brna do Bohumína. Od prosince 2019 bude následujících osm let provozovat vlakové spojení společnost Regiojet za 252 milionů korun ročně, celková kompenzace v rámci osmileté smlouvy tak bude činit 2,017 mld. Kč. Samotná smlouva vyžaduje postupné zvýšení kvalitativních parametrů, zároveň dochází k navýšení rozsahu dopravy o 19 procent. Dále proběhlo porovnání nabídek na soubor linek R21, R22, R24 a R26. Zde nejvýhodnější nabídku na období tří jízdních řádů předložila společnost ARRIVA vlaky.

Linka R8 z Brna do Bohumína

„O dopravu na lince R8 Brno – Bohumín v uplynulých měsících projevili zájem ještě dopravci Leo Express a České dráhy. Nejvýhodnější nabídku pro stát ve výši 251 milionů korun ročně podal Leo Express, dopravce však nesplnil zadávací podmínky, proto byl ze soutěže vyřazen,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. Stávající dopravce České dráhy nabídl osmileté provozování linky Brna do Bohumína s nabídkou ve výši 2,223 mld. Kč. Cena se vztahuje k celému období osmi jízdních řádů, tedy od začátku platnosti jízdního řádu 2019/2020 až do konce platnosti jízdního řádu v letech 2026 a 2027. Oproti předpokladům z kalkulací dopravců z jara letošního roku konkurenční tlak vedl ke snížení nabídky o cca 50 mil. Kč ročně.

Soubor linek R21, R22, R24 a R26

Na soubor linek R21 Praha – Mladá Boleslav – Turnov – Tanvald, R22 Kolín – Mladá Boleslav – Česká Lípa – Nový Bor, R24 Praha – Rakovník a R26 Praha – Příbram – Písek – České Budějovice nabídku podali dva dopravci. České dráhy nabídly provoz na linkách za celkovou úhradu kompenzace ve výši 931 mil. Kč, společnost ARRIVA vlaky s.r.o. ve výši 731 mil. Kč. Tyto částky jsou za celé období tří období jízdních řádů 2019/2020 až 2021/2022. Porovnání zahrnuje situaci bez poskytování režijního jízdného. „Ve stávající smlouvě ČD vykázaly za rok 2017 u těchto linek ztrátu 299 mil. Kč. Nyní aktuální nabídka ARRIVA vlaky představuje částku cca 244 mil. Kč za rok, tzn. o 55 milionů ročně ušetříme,“ uzavřel ministr Ťok.

Před každým uzavřením smlouvy o veřejných službách přímým zadáním musí ministerstvo dopravy z hlediska hospodárnosti porovnávat doručenou nabídku Českých drah a případně alternativní návrhy jiných dopravců, kteří mají zájem provozovat dotovanou linku. Na linkách, kde ministerstvo dopravy nedostalo na jaře alternativní nabídku, bude jednat o přímém zadání s Českými drahami. Tento způsob vede k úspoře peněz daňových poplatníků a lepším službám, což ukazují i soutěže na linky R8, R21, R24, R24 a R26.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

22:12 Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výuce o genderu ve školách.