Materiál rozpracovává národní strategický dokument Dopravní politika ČR pro období 2014 - 2020 s výhledem do roku 2050. Definuje předpoklady dalšího rozvoje vodní dopravy a zároveň deklaruje, co musí stát v oblasti dopravy učinit v rozvoji vnitrozemských cest, v oblasti bezpečnosti, udržitelného rozvoje, ekonomiky a životního prostředí. Vláda vzala materiál na vědomí.
Vodní doprava vykazuje relativně nízký vliv na životní prostředí, zároveň je energeticky málo náročná. To jsou hlavní důvody, proč je nutné se i v ČR zabývat možnostmi využití jejího potenciálu. Vzhledem k tomu, že v rámci ČR zajišťuje vodní doprava velmi nízký podíl v nákladní dopravě, je hlavní cílem Koncepce vytvářet podmínky pro větší využívání při současném snižování jejího vlivu na životní prostředí.
„Materiál je zaměřen na významné vodní cesty. Plánujeme odstranit nesplavné úseky vodních cest, které přerušují stávající síť, a chceme je napojit na atraktivní přepravní cíle. Zároveň přepokládáme, že dojde k prodloužení vltavské a labské vodní cesty na 338 kilometrů“, říká ministr dopravy Dan Ťok.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV