Ještě na jaře letošního roku v anketě místních novin nevěřily tři čtvrtiny hlasujících, že se obchvat opravdu začne stavět. „Stavba je z hlediska dopravy důležitá, úspěšně jsme ji soutěžili a dali jsme jasně najevo, že chceme lidem v regionu pomoci. Stát splnil i slovo, když začal sanovat i ekologickou skládku, která s obchvatem souvisí,“ konstatoval ministr dopravy Dan Ťok.
V současné době se začíná stavět jak 2,3 km dlouhé připojení na D48, tak i 8,5 km dlouhá první etapa obchvatu. Dokončeny by měly být v dubnu 2022. „Vybudování kapacitního obchvatu Frýdku-Místku a souvisejícího připojení dálnice D56 odkloní veškerou tranzitní dopravu z města na obchvatové komunikace, čím výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu. Klíčové je tedy zahájení i druhé etapy obchvatu, kde je v současné době bohužel napadeno stavební povolení jedním občanským sdružením. Přesto bychom rádi i tuto druhou etapu zahájili ještě v letošním roce“, představil zahajované stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
O obchvatu mluví místní lidé už dvě desítky let a pořádali za jeho zahájení i demonstrace. Průtah Frýdkem-Místkem velmi zatěžuje hlukem bytovou zástavbu a je zdrojem častých dopravních nehod.
Stavba D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 je dokončením západního obchvatu Frýdku-Místku z hlediska silnice D56 a pokračováním stavby D48 Frýdek - Místek, obchvat. Výstavba obchvatu spolu s připojením dálnice D56 výrazně zlepší životní prostředí pro občany města, zrychlí dopravu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV