Ministr Ťok: Otevírání trhu dálkové železniční dopravy vede k úspoře a lepším službám

01.12.2018 18:28 | Zprávy

Vlakové spojení z Prahy do Zlínského kraje a na Slovensko budou dalších devět let provozovat ČD, stát ušetří 153 milionů ročně.

Ministr Ťok: Otevírání trhu dálkové železniční dopravy vede k úspoře a lepším službám
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

České dráhy budou od prosince 2019 dalších devět let provozovat státem objednávané linky Ex2 z Prahy do Žiliny a R18 z Prahy do Luhačovic. Národní dopravce zvítězil s nabídkou 445 milionů korun ročně, což je o 153 milionů méně než doposud.

Ministerstvo dopravy vybíralo ze dvou nabídek. České dráhy nabídly provoz na linkách za celkovou úhradu kompenzace ve výši 3,851 miliardy korun a společnost RegioJet ve výši 5,298 miliardy korun. Cena se vztahuje k celému období devíti jízdních řádů, tedy od platnosti jízdních řádů 2019/2020 až do platnosti jízdního řádu v letech 2027/2028.

„Za rok 2017 jsme Českým drahám zaplatili za objednávku 598 milionů korun. Jejich aktuální nabídka s částkou 445 milionů ročně je o 153 milionů výhodnější. Za tyto ušetřené peníze můžeme ještě více zkvalitňovat služby pro cestující a do budoucna případně navýšit počet vlaků,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Slibujete konsolidaci veřejných financí

Mě zajímá jedno, jak se to dotkne nás občanů? Kde a na čem chcete šetřit? Budete zvyšovat nějaké daně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hlaváček (STAN): Základní vybavenost, kterou potřebuje každý

22:01 Hlaváček (STAN): Základní vybavenost, kterou potřebuje každý

Informace na svém veřejném facebookovém profilu o koncepci veřejných toalet v Praze