Ministr Ťok: Pro řidiče je to náročné, ale s modernizací dálnice nejde dále čekat

17.03.2017 21:10 | Zprávy

Modernizace dálnice D1 pokračuje dalším úsekem,v sobotu začnou práce mezi Měřínem a Velkým Meziříčím.

Ministr Ťok: Pro řidiče je to náročné, ale s modernizací dálnice nejde dále čekat
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

V sobotu 18. března se rozběhnou práce na dalším úseku dálnice D1, tentokrát mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Letos jde už o čtvrtý úsek, ve kterém se s novou stavební sezónou začalo pracovat. Modernizace D1 je v podstatě stavbu úplně nové dálnice za plného provozu. Řidiči budou mít v dopravních omezeních na D1 i letos k dispozici čtyři zúžené pruhy, tak aby stavbaři co nejméně komplikovali provoz na vytížené dopravní tepně. Zúžení do jednoho pruhu jsou omezena na minimum, pouze v době, kdy je nutné umístit dopravní značení a provizorní svodidla.

„Uvědomujeme si, že pro řidiče je to náročné, ale dálnice je více než 10 let po své životnosti a s modernizací nejde dále čekat. Pokud bychom ji odkládali, museli bychom dálnici uzavírat kvůli poškozené vozovce nebo stavu mostů. Řidiče prosím hlavně o to, aby jezdili po D1 ohleduplně a plynule. Dopravu totiž nejvíce komplikují dopravní nehody, nikoliv přímo samotné uzavírky,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Pro bezpečnost všech řidičů na D1, ale i nejplynulejší průjezd modernizovanými úseky, je důležité jezdit v uzavírkách ohleduplně a dodržovat 80km rychlost. Loni se ukázalo, že úsekové měření plynulosti dopravy pomohlo a bylo díky němu méně nehod. Ve vybraných úsecích se proto postupně kamery objeví i letos,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Modernizace úseku bude zahájena přípravnými pracemi, jako je pokládka vodorovného dopravního značení a instalace provizorních svodidel. Od pondělí 20. března bude zahájena samotná modernizace levého jízdního pásu (ve směru na Prahu). Celý úsek bude do konce letošního roku kompletně zmodernizován a uveden do provozu.



Dalšími úseky dálnice D1, na kterých byla letos modernizace také zahájena, jsou úsek 06, EXIT 49 Psáře – EXIT 56 Soutice; úsek 15, EXIT 112 Jihlava – EXIT 119 Velký Beranov a úsek 22, EXIT 162 Velká Bíteš – EXIT 168 Devět křížů. Více informací o modernizace D1 naleznete na webu: http://www.novad1.cz/

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Jak byste tedy vše řešili vy?

Mě taky štve, že prošetření Blažkovy kauzy budeme platit my, ale na druhou stranu, jak byste to řešili vy jako ANO? Protože zas neřešit to je podle mě taky špatně, takže je to vlastně takový začarovaný kruh. Kdyby vše zaplatil sám Blažek by bylo nejlepší, ale podle mě naprosto nereálné. Co ale třeba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lachnit (ANO): Jak by asi kacíř Masaryk slavil státní svátky?

9:06 Lachnit (ANO): Jak by asi kacíř Masaryk slavil státní svátky?

Pražané, stejně jako lidé z celé republiky, si už tradičně užili víkend. Státní svátky oslavili prac…