Téměř desetiprocentní nárůst prodeje ročních kupónů se okamžitě promítl i v tržbách z prodeje všech druhů kupónů, které do konce ledna dělaly přes dvě miliardy korun, což je meziroční nárůst o 175 milionů korun.
„Více prodaných kupónů odráží dobrou zprávu, že lidé mají opět peníze na cestování a více jezdí po dálnicích,“ komentuje aktuální statistiku ministr dopravy Dan Ťok s tím, že od listopadu do konce ledna si koupí roční dálniční kupón většina řidičů. V tomto období tvoří tržby z prodeje ročních kupónů téměř 60 procent tržeb z celé emise.
Desetidenních dálničních kupónů se prodalo letos zatím 155 tisíc kusů, měsíčních pak přes 44 tisíc kusů, oproti meziročnímu srovnání jde zatím o drobný nárůst, který není začátkem roku vypovídající. Lze ovšem očekávat, že zájem o tyto druhy dálničních kupónů se může letos přiblížit až ke čtyřem milionům prodaných kusů (loni se v součtu prodalo 3,6 milionů desetidenních a měsíčních kupónů).
Bezplatných 45 kilometrů dálnic ulehčilo dopravě
„Podle prvních údajů se také vyjmutí 45 kilometrů dálnic ze zpoplatnění neprojevilo výrazně v příjmech. Obce a města si v těchto úsecích pochvalují, že řidiči místo přes jejich centra jezdí po dálnicích,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. Od 1. ledna 2016 nemusí platit osobní automobily dálniční poplatek na vybraných úsecích dálnic, a to konkrétně tam, kde po dálnici jedou jen krátký úsek, kterému se nemohou vyhnout, pokud chtějí pokračovat ve své trase po silnici první třídy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV