„Vedení města se ke smluvním závazkům a našim potřebám postavilo férově. Podporu jsem našel i u spolkového ministra dopravy Alexandera Dobrindta. Pokud obyvatelé Hamburku potvrdí kandidaturu, je město připraveno nabídnout nám náhradu za tu část přístavu, které by se budování olympijského areálu dotklo. Výměna za nové území by zajistila přístup k námořní dopravě, a nahradila tak adekvátně současný český přístav ,“ řekl Ťok.
Vláda v dubnu potvrdila svůj zájem přístavní území v Hamburku dále využívat pro logistické účely firem podnikajících v dopravě. Ministerstvo dopravy předložilo plán obnovy stávajících stavebních objektů i skladových ploch, kterou stát v posledních dvaceti letech zcela zanedbal.
Nyní ovšem ČR čelí nové situaci vyvolané kandidaturou Hamburku na olympijské hry v roce 2024. Výstavba sportovních areálů by měla přímý dopad na území takzvaného Sálského přístavu (Saalehafen) a Vltavského přístavu (Moldauhafen). Tato přístavní území nebudou přímou součástí areálu LOH, ale díky bezprostřední blízkosti by nemohla být užívána pro přístavní a logistickou činnost. Plány související s olympiádou se netýkají Peutského přístavu (Peutehafen), který je ve vlastnictví ČR.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV