Ministryně Dostálová: Drtivá většina cestovek své závazky vůči klientům plní

19.09.2021 15:39 | Tisková zpráva

Skončila ochranná doba vymezená zákonem Lex voucher. Cestovní kanceláře nyní vracejí klientům peníze za nevyužité vouchery.

Ministryně Dostálová: Drtivá většina cestovek své závazky vůči klientům plní
Foto: Reprofoto: ČT24
Popisek: Klára Dostálová (ANO)

Zhruba třetinu ze všech vydaných voucherů tvořily právě ty podle Lex voucher – jednalo se o cca 55 000 voucherů za cca 830 mil. Kč. Zbylé dvě třetiny jsou vlastní vouchery cestovních kanceláří. Ze všech Lex voucherů nyní zbývá vyplatit zhruba do 20 mil. Kč. Mezi nimi jsou i klienti, kteří doposud nereagovali na výzvy cestovních kanceláří.

MMR jednalo s profesními asociacemi cestovních kanceláří o tom, že se blíží konec ochranné doby, a že bude nutné se na toto náročné období personálně a administrativně připravit tak, aby cestovní kanceláře byly schopny nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby vše uhradit.

Celá řada cestovních kanceláří již vouchery proplatila. Nejvíce voucherů vydaly největší cestovní kanceláře, které tvoří až 80 % trhu zájezdů v ČR. Ty přitom již poukazy vydané podle zákona lex voucher začaly proplácet ještě před koncem ochranné doby v průběhu letních měsíců. Další cestovní kanceláře aktivně jednají se svými zákazníky.

Anketa

Je Andrej Babiš mladší obětí svého otce?

21%
62%
hlasovalo: 72192 lidí

„Jsem ráda, že drtivá většina cestovek plní své závazky vůči klientům. Pokud cestovní kancelář povinnosti nesplní, hrozí jí především žaloba ze strany zákazníků a s tím spojené další náklady soudních řízení a úroky z prodlení. Eventuálně může hrozit i pokuta ze strany živnostenského úřadu. Výplatní doba je stanovena zákonem a cestovní kancelář ji nemůže svévolně posouvat,“ řekla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

Ministerstvo nemá pravomoci k tomu, aby do vztahů mezi zákazníky a cestovními kancelářemi zasahovalo. Samozřejmě bude záležet na důvodu, pro který nebyl voucher proplacen. Může se jednat i o pouhé administrativní důvody nebo nedorozumění, kdy CK např. nemá potřebné údaje pro provedení platby. Zákazník by se tedy především měl v takovém případě obrátit na CK, sdělit údaje o bankovním spojení a vyzvat jí k neprodlenému provedení platby.

Zákazníci, kterým přesto nebude voucher proplacen, se mohou obrátit s občanskoprávní žalobou na soud a hodnotu poukazu vymáhat včetně úroků z prodlení. V případě, že voucher nebude proplacen z důvodu úpadku CK, mohou zákazníci uplatnit nárok u příslušné pojišťovny.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: Zdravotnický systém musíme nastavit tak, abychom nemuseli řešit jenom následky

18:09 Premiér Fiala: Zdravotnický systém musíme nastavit tak, abychom nemuseli řešit jenom následky

Předseda vlády Petr Fiala vystoupil v úterý 23. dubna 2024 s projevem na 3. summitu Zdravotnického d…