Ministryně Dostálová: Návrh rozšiřuje okruh vozidel, osvobozených od zpoplatnění

26.03.2019 16:14

Projev na 27. schůzi Poslanecké sněmovny 26. března 2019 k zákonu o pozemních komunikacích

Ministryně Dostálová: Návrh rozšiřuje okruh vozidel, osvobozených od zpoplatnění
Foto: archiv kandidátky
Popisek: Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová

Vážený pane předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci,

Ministerstvo dopravy předkládá k projednání návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Hlavním cílem předkládaného návrhu je změna způsobu úhrady časového poplatku za užití zpoplatněných pozemních komunikací, jakož i změna způsobu prokazování a kontroly této úhrady. Namísto dosavadního způsobu úhrady časového poplatku prostřednictvím zakoupení dálničního kupónu, jehož díl se vylepuje na čelní sklo vozidla, bude možno nově provádět úhradu i bezhotovostně prostřednictvím internetu či mobilních aplikací.

Úhrada časového poplatku bude evidována v nově zřízeném informačním systému, provozovaném Státním fondem dopravní infrastruktury, v němž budou evidována i osvobození od zpoplatnění. Osvobození vozidel od zpoplatnění budou evidována na základě oznámení provozovatelů takových vozidel, adresovaných Státnímu fondu dopravní infrastruktury.

U osvobození od zpoplatnění, které je vázáno na přepravu držitele průkazu ZTP nebo ZTP/P bude umožněno oznámit osvobození až tří vozidel, přičemž bezplatně bude možné užít zpoplatněnou pozemní komunikaci nadále pouze v okamžiku, kdy bude držitel průkazu ZTP nebo ZTP/P vozidlem skutečně přepravován.

Kontrola úhrady časového poplatku bude prováděna zejména prostřednictvím videodetekce, při níž bude s využitím kamerového systému podle státní poznávací značky vozidla ověřováno, zda má vozidlo uhrazený časový poplatek.

V provozu tak budou zastavována a kontrolována primárně vozidla, u nichž došlo k neoprávněnému užití pozemní komunikace bez úhrady časového poplatku.

Návrh rovněž rozšiřuje okruh vozidel osvobozených od zpoplatnění, a to o vozidla využívající jako pohon výlučně elektrickou energii nebo vodík nebo kombinace s jiným palivem za podmínky, že emise CO2 nepřesahují v kombinovaném provozu hodnotu 50 g/km. Zároveň je navrhováno zvýhodnění vozidel poháněných zemním plynem nebo biometanem, u nichž se stanoví maximální výše poplatku oproti ostatním vozidlům na nižší úrovni.

Děkuji za pozornost.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Takže pane Turku, tady jsou fakta

7:02 Rajchl (PRO): Takže pane Turku, tady jsou fakta

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke slovům Filipa Turka (Motoristé sobě).