Celkem tři opatření, jejichž dodržování dnešním podpisem stvrdili generální manažer společnosti Uber pro střední a východní Evropu Alexei Stakh a ministryně financí Alena Schillerová, zajistí Ministerstvu financí řádnou správu daní všech řidičů a spolupracovníků této rostoucí přepravní platformy.
Daňové memorandum, jehož vyjednávání vyvrcholilo dnešním slavnostním podpisem, zavazuje společnost UBER k následující praxi:
1) Poskytovat Finanční správě data nezbytná ke správě daní, zejména celkovou částku jízdného. Finanční správa tak získá informace o celoročních příjmech řidičů či společností jezdících pro UBER. Tím bude zajištěna kontrola daně z příjmu fyzických osob.
2) Společnost UBER od října 2018 spustí pilotní provoz elektronické evidence tržeb pro nové řidiče. V předstihu před novelou zákona o EET tak dojde k dobrovolnému poskytování informací o hotovostních platbách, které řidiči či společnosti jezdící pro UBER obdrží. Finanční správa tím navíc získá možnost pilotního testování EET v oblasti osobní přepravy a možnost nastavit a vyladit kontrolní mechanismy pro očekávané kompletní spuštění EET.
3) Společnost UBER se zavazuje informovat řidiče o povinnostech souvisejících s DPH a zajistit, že dopravci předloží platné doklady o daňovém identifikačním čísle k DPH. V rámci souhrnného hlášení k DPH tak bude zajištěna řádná správa DPH.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV