Ministryně Schillerová: Skoro dvě třetiny domácností nesestavují rozpočet a pětina dospělých nespoří

14.01.2020 21:36 | Zprávy

Podle průzkumu OECD se finanční gramotnost v České republice zvyšuje, stále se však dvě třetiny dospělých nechovají ekonomicky zodpovědně. Vláda proto schválila aktualizovanou Národní strategii finančního vzdělávání 2.0 předloženou Ministerstvem financí.

Ministryně Schillerová: Skoro dvě třetiny domácností nesestavují rozpočet a pětina dospělých nespoří
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministryně financí Alena Schillerová

Stát bude pokračovat ve finančním vzdělávání ve školách, a nově se zaměří i na dospělé s důrazem na nejvíce ohrožené skupiny. Pro lepší orientaci v široké nabídce projektů na zvyšování finanční gramotnosti vznikne Národní registr projektů finančního vzdělávání.

„Vedle již fungujícího povinného finančního vzdělávání na základních a středních školách, které Česká republika zavedla jako jedna z prvních zemí na světě, se nově zaměříme na ohrožené skupiny dospělé populace, jako jsou senioři, lidé čerpající pomoc v hmotné nouzi a nezaměstnaní. Vedle nich i na sociální pracovníky nebo policisty, kteří těmto ohroženým osobám pomáhají,“ vysvětluje ministryně financí Alena Schillerová a dodává: „Ze 14 zemí Evropské unie jsme v průzkumu finanční gramotnosti OECD skončili jedenáctí. Skoro dvě třetiny českých domácností nesestavují rodinný rozpočet a pětina dospělých vůbec aktivně nespoří. A to je velmi nezodpovědný přístup.“

Aktualizovaná strategie navazuje na úspěšnou strategii z roku 2010. „Závazek rozvíjet finanční vzdělávání přímo vyplývá z programového prohlášení naší vlády. Jedná se o důležitý nástroj, který doplňuje novou spotřebitelskou legislativu Ministerstva financí v oblasti spotřebitelských úvěrů, pojištění či směnárenské činnosti,“ uvádí Alena Schillerová. Strategie rovněž reflektuje aktuální výzvy, jimiž jsou např. rozšiřující se nabídka korporátních dluhopisů vykazujících podvodné rysy, nekalé obchodní nabídky mířené na seniory a nezaměstnané, extrémní dostupnost a agresivní marketingová podpora rychlých půjček či využívání sofistikovaných psychologických nátlakových metod v osobním prodeji.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Vlček: Pro větší dostupnost čisté energie

14:04 Ministr Vlček: Pro větší dostupnost čisté energie

Senát schválil zákon, který nastavuje proces, jak vymezovat oblasti pro nové projekty obnovitelných …