Česká školní inspekce vyzvala na začátku týdne ředitele všech škol, které v loňském školním roce vzdělávaly 5 a více žáků s lehkým mentálním postižením (tj. byli vzděláváni podle Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání pro žáky s lehkým mozkovým postižením), aby vyplnili dotazník s aktuálními informacemi o jejich škole. Jednou z položek dotazníku je kvalifikovaný odhad ředitelů počtu romských žáků ve třídách. Tento krok je silně kritizován Asociací speciálních pedagogů, která se dopisem proti tomu ohradila i ministrovi školství. Zástupci asociace píší, že takový postup je v rozporu s Listinou základních práv a svobod. Téma se v posledních dnech objevilo i v řadě celostátních médií.
Sbírání kvalifikovaného odhadu od ředitelů škol o počtu romských žáků v těchto školách je podle mého názoru potřebné a není v rozporu s žádným právním předpisem České republiky. Požadované údaje jsou v dotaznících uváděny pouze ve formě čísel za jednotlivé školy, čili jsou striktně anonymizované. Šetření reaguje na fakt, že v českých základních školách je stále vzděláván neúměrný počet romských žáků podle programu pro žáky s lehkým mentálním postižením. Podle výzkumu, který provedla kancelář veřejného ochránce práv v loňském roce, tvořili romští žáci až třetinu žáků praktických škol.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vlada.cz