Lipold asistenci přepravy kritizuje jako skandální a nepřípustnou buzeraci cestujících městem, které občané navíc nepochopitelně tleskají. Hojně používá argumentační faul, tzv. argument kluzkého svahu (cituji: "Co přijde dál? Vyztužíme asistentům asistující hlídky městské policie? Nasadíme donucovací prostředky? Budeme lidi bez lístků přivazovat k zastávkám, aby nemohli jet ani příštím ani přespříštím spojem, dokud jim cestování neznechutíme definitivně?")
Tento argument nemusí být vždy faulem, záleží na historických zkušenostech s diskutovanou oblastí, které jsou ovšem ohledně městské dopravy pokud vím nulové - nikde nikdy nikdo nikoho k zastávkám v rámci boje proti černým pasažerům nepřivazoval. Lipold má prostě zcela neoprávněné obavy z toho, že dopravní asistenti jsou začátkem nějaké totality. Čtenáři mu to ovšem většinou nesežrali, jak je vidět v diskuzi.
Jen pro stručnost, trocha detailnějšího nahlédnutí do problému. Dejme tomu, že byste na zastávce MHD v Ostravě jen čekali na někoho, kdo má přijet. Pokud by k vám přišel asistent dopravy, že chce vidět vaši jízdenku a vy byste mu ji odmítli ukázat - prostě jen proto, že nehodláte nikam jet a žádnou jízdenku nemáte - pak tento samozřejmě nejen že nemá právo vás např. hlásit policii, ale ani nemá proč to dělat; nejjednodušší pro něj bude, když si počká, až přijede autobus a ověří si, že nenastoupíte. Pokud ovšem někdo čeká na zastávce, je zcela logické se domnívat, že čeká na dopravní prostředek a že do něj bude nejspíš nastupovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV