Moravskoslezský kraj: Otázky pro ministra Ťoka k tématu nákupu vlaků pro regionální dopravu

24.08.2016 19:47 | Zprávy

Na včerejší tiskové konferenci hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák spolu s náměstkem pro dopravu Danielem Havlíkem upozornil na skutečnosti, které jsou spojené s nákupem nových vlaků pro regionální dopravu s tím, že nečinnost ministerstva dopravy ohrožuje čerpání téměř 18 miliard korun z evropských prostředků na obnovu zastaralého vlakového parku. Dnes požádal hejtman MSK dopisem ministra dopravy Dana Ťoka o odpovědi na otázky, které jsou spojené s modernizací osobní železniční dopravy v České republice.

Moravskoslezský kraj: Otázky pro ministra Ťoka k tématu nákupu vlaků pro regionální dopravu
Foto: kr-moravskoslezsky.cz
Popisek: Moravskoslezský kraj

Na tiskové konferenci 23. 8. 2016 seznámil hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák spolu s náměstkem pro dopravu Danielem Havlíkem novináře se závažnými skutečnostmi ohledně nákupu nových vlaků pro regionální dopravu. Upozornil především na to, že nečinnost ministerstva dopravy ohrožuje čerpání téměř 18 miliard korun z evropských prostředků na obnovu zastaralého vlakového parku.

Namísto věcné argumentace se ministerstvo uchýlilo k odpovědím s nepravdivými či neúplnými informacemi a k obvinění z vedení předvolební kampaně. Reakci ministerstva dopravy považuje hejtman za nedostatečnou a nepravdivou a vyzval dnes dopisem ministra dopravy Dana Ťoka k zodpovězení otázek, spojených s modernizací osobní železniční dopravy v České republice. Investice do osobní železniční dopravy je pro všechny kraje a jejich občany naprosto zásadní otázkou.

„Ministerstvo dopravy zjevně využívá toho, že laická veřejnost není s tématem nákupu vlaků pro regionální dopravu detailně seznámena. Ve své reakci se odkazuje na neexistující dohody a dokumenty, ukazuje neznalost či nepochopení podstaty problému a hýří optimismem, kterým ale jen zastírá svoji nekompetentnost. Proto jsme se rozhodli položit ministru dopravy Danu Ťokovi několik konkrétních dotazů a požádat ho o to, aby veřejnosti jednoduchou a srozumitelnou formou na dotazy odpověděl. V sázce je dostupnost a především bezpečnost osobní železniční dopravy v krajích,“ vysvětluje hejtmana Miroslav Novák.

OTÁZKY PRO MINISTRA DOPRAVY DANA ŤOKA:

1) Říkáte, že čerpání Operačního programu Doprava 2 (OPD2) není ohroženo. Ministerstvo pro místní rozvoj ale označilo OPD2 za vůbec nejrizikovější operační program. Toto jste také potvrdil na vládě, díky čemuž se převedly cca 2 mld. Kč do Operačního programu Životní prostředí? Můžete uvést nějaký konkrétní důkaz, kromě obecných deklarací, který by veřejnost přesvědčil o tom, že OPD2 není ohrožen?

2) Na základě čeho tvrdíte, že původně operační program OPD2 v případě pořízení kolejových vozidel nebyl určen pro regiony, když OPD2 nikdy nerozlišoval mezi vozidly pro kraje a stát?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolovratník (ANO): Slovensko – euro tam mají, ale také nižší důchody, dražší potraviny

19:03 Kolovratník (ANO): Slovensko – euro tam mají, ale také nižší důchody, dražší potraviny

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k euru.