Na tiskové konferenci 23. 8. 2016 seznámil hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák spolu s náměstkem pro dopravu Danielem Havlíkem novináře se závažnými skutečnostmi ohledně nákupu nových vlaků pro regionální dopravu. Upozornil především na to, že nečinnost ministerstva dopravy ohrožuje čerpání téměř 18 miliard korun z evropských prostředků na obnovu zastaralého vlakového parku.
Namísto věcné argumentace se ministerstvo uchýlilo k odpovědím s nepravdivými či neúplnými informacemi a k obvinění z vedení předvolební kampaně. Reakci ministerstva dopravy považuje hejtman za nedostatečnou a nepravdivou a vyzval dnes dopisem ministra dopravy Dana Ťoka k zodpovězení otázek, spojených s modernizací osobní železniční dopravy v České republice. Investice do osobní železniční dopravy je pro všechny kraje a jejich občany naprosto zásadní otázkou.
„Ministerstvo dopravy zjevně využívá toho, že laická veřejnost není s tématem nákupu vlaků pro regionální dopravu detailně seznámena. Ve své reakci se odkazuje na neexistující dohody a dokumenty, ukazuje neznalost či nepochopení podstaty problému a hýří optimismem, kterým ale jen zastírá svoji nekompetentnost. Proto jsme se rozhodli položit ministru dopravy Danu Ťokovi několik konkrétních dotazů a požádat ho o to, aby veřejnosti jednoduchou a srozumitelnou formou na dotazy odpověděl. V sázce je dostupnost a především bezpečnost osobní železniční dopravy v krajích,“ vysvětluje hejtmana Miroslav Novák.
OTÁZKY PRO MINISTRA DOPRAVY DANA ŤOKA:
1) Říkáte, že čerpání Operačního programu Doprava 2 (OPD2) není ohroženo. Ministerstvo pro místní rozvoj ale označilo OPD2 za vůbec nejrizikovější operační program. Toto jste také potvrdil na vládě, díky čemuž se převedly cca 2 mld. Kč do Operačního programu Životní prostředí? Můžete uvést nějaký konkrétní důkaz, kromě obecných deklarací, který by veřejnost přesvědčil o tom, že OPD2 není ohrožen?
2) Na základě čeho tvrdíte, že původně operační program OPD2 v případě pořízení kolejových vozidel nebyl určen pro regiony, když OPD2 nikdy nerozlišoval mezi vozidly pro kraje a stát?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Tvrdíte, že je celá ta kauza smyšlená a politicky účelová.
To jako, že někdo vaší expartnerku podplatil nebo já nevím co jí slíbili, aby vás teď obvinila? A kde se teda vzaly ty e-maily, kde se k násilí doznáváte? Já upřímně nevím, čemu věřit, protože evidentně nějaké důkazy asi jsou, ale to načasování obvinění je zvláštní, i když teda mohla s ním přijít už...
Další články z rubriky

6:09 Vích (SPD): Opět problém s migrací z jihu. Řecko se musí bránit samo
Nelegální migrace do EU opět sílí. A v Bruselu je pohoda, čeká se na účinnost Migračního paktu, kter…
- 7:17 Peštová (ANO): Tajuplný golfový parťák ministra Válka
- 6:23 Rozvoral (SPD): ČR nesmí být jen poslušnou provincií Bruselu
- 4:31 Prokšanová (KSČM): Podzim života má být důstojný
- 23:08 Svárovská (Zelení): Genocida se neměří počtem obětí
- 21:03 Ministr Výborný: Zemědělství by mělo mít v EU samostatný rozpočet