Stavby s více než 10 stáními mimo staveb určených pro bydlení budou muset být vybaveny alespoň jednou dobíjecí stanicí a kabelovody pro pozdější instalaci dobíjecí stanice pro elektrická vozidla pro každé páté parkovací místo. Bytové domy a ostatní stavby určené pro bydlení, které budou mít více než 10 parkovacích míst pak budou muset mít na každém parkovacím místě dobíjecí stanici pro elektromobily nebo alespoň přípravu elektroinstalace na pozdější dodělání dobíjecí stanice.
Záměr novely Pražských stavebních předpisů vychází ze směrnice Evropského parlamentu a Rady EU 2018/844 o energetické náročnosti budov a směrnice 2012/27/EU o energetické účinnosti, čímž ukládá členským státům, aby zajistily realizaci stanovených požadavků na stavby v souvislosti s rozvojem elektromobility. Samotný záměr však musí projít ještě projednáváním na městských částech a Ministerstvu pro místní rozvoj.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV