Dne 28.8. 2016 podepsal náměstek ministra dopravy prodloužení smlouvy se společností Kapsch. Fakt, že smlouvu podepsal pan náměstek a ministr dopravy se mu díval v neděli přes rameno je pouze průhledná klička. Důležitější je samotná podstata problému – Kdo má provozovat dálniční mýto.
Systém pro výběr dálničního mýta dobře funguje, takže teď je třeba hledat údržbáře, nikoliv tvůrce nového řešení. Provozovatelů, údržbářů již fungujícího řešení se najde celá řada, stačí chtít.
Specifický typ daně, silniční daně
Výběr DPH zajistil do státního rozpočtu v roce 2015 příjem přesahující 330 miliard korun a výběr daně z přidané hodnoty provozují Finanční úřady. Výběr spotřební daně přinesl do státního rozpočtu 130 miliard korun v roce 2014 a výběr provozuje Celní správa. Ani v jednom z předchozích případů výběr daně, i když se jedná o velké částky, tak nezajišťuje dodavatel informačního systému.
Specifická daň, které se říká dálniční mýto přinesla v roce 2015 pouze 9,5 miliard korun, naproti 330 nebo 130 miliardám z DPH nebo spotřební daně. Přesto se o dálničním mýtu hovoří jako o systému, který je životně důležitý pro fungování státu. Je pravda, že výběr téměř 10 miliard je hodně peněz, to ale není ospravedlnění pro bezhlavé plýtvání při výběru dálničního mýta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV