Po prostudování zákona o vojácích z povolání, zákona o Vojenské policii (VP) a z vlastních zdrojů mohu s klidným srdcem konstatovat, že na ministerstvu obrany (MO) spíše jsou prováděna taková opatření, jež vedou k utlumení činnosti Kriminální služby VP až do jejího zrušení. Proč si toto myslím?
MO svými opatřeními »zařízlo« VP, zvláště pak Kriminální službu VP v rozvoji personální politiky. V současné době nelze doplnit tuto službu kvalitními kandidáty. Doplnit tuto službu hotovým policistou se svými získanými policejními dovednostmi a znalostmi z řad MV, jak to bylo možné v minulosti, je již opravdu minulostí. Přijetí je podmíněno opětovným absolvováním základního přijímače ve Vyškově. (Základní vojenská služba)
Další ranou pro policejní orgán VP je systémová aplikace kariérního řádu, jež má vyškolit po určitém datu vojáka, potažmo kvalitního kriminalistu, který by měl postoupit na vyšší neexistující tabulkové místo. Toto je vskutku promyšlené řešení. Velké úspěchy VP odpovídají velkým problémům Armády ČR. Smyslem je to, že po určitém čase systém vyškolí třeba nadporučíka s potřebou obměny. To je v podmínkách VP nerealizovatelné. Když policista dosáhne po 15 letech služby takových znalostí a policejních dovedností, jež jsou vyžadovány u republikových útvarů, tak je vyhozen kvůli systémové obměně. Za těchto podmínek ani nelze časově těchto policejních znalostí a dovedností ani získat.
Poslední nespravedlností týkající se služby příslušníků VP, jež nepatří dle zákona do ozbrojených sil AČR, ale působí vedle nich, tak jako Hradní stráž, pro Vojenské zpravodajství (VZ) je ztráta odůvodněných benefitů, jež nadále zůstaly VZ, letcům či Hradní stráži.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: KSČM