Němcová (ODS): Na železnicích jde o systémové selhání

16.07.2020 20:42

Komentář na facebookovém proflu k sérii železničních nehod

Němcová (ODS): Na železnicích jde o systémové selhání
Foto: Repro ČT
Popisek: Miroslava Němcová v Událostech, komentářích

Za sérii nehod na železnicích v posledních dnech prý může lidský faktor, tvrdí premiér Babiš i dvojministr Havlíček. Urputně opakují píárovou mantru "my makáme, systém je v pořádku". Vláda opět za nic nemůže. Postupuje dle vzoru premiéra, který známe ze všech jeho malérů. Do KSČ ho přihlásila maminka, členství v STB si vymysleli jeho řídící důstojníci, za jeho astronomickým zbohatnutím jsou tajemní spolužáci ze Švýcarska, syna na okupovanou Ukrajinu unesl manžel spřátelené lékařky, za korupční skandály ANO v Brně nenese odpovědnost, v koronavirové krizi zabránili vládě v rozhodování hygienici a epidemiologové. V této pochybné logice premiéra mohou za situaci na železnici strojvedoucí. Systém prý neselhává. Opak je pravdou.

1) Jde o přetížení strojvůdců. V této profesi pracuje zhruba 9,5 tisíce osob. Do potřebného stavu jich 300 chybí. Každý desátý je v důchodovém věku, výjimkou nejsou lidé starší 70. let. V žebříčku výšky platů podle profesí jsou na 279. místě.

2) Jde o moderní bezpečnostní zařízení. Na některých tratích se ještě používá ruční systém. Sedm let má ministerstvo dopravy v gesci hnutí ANO. Na bezpečnostní systémy Babišova vláda potřebné peníze nedává.

Anketa

Zaslouží si zesnulý Miloš Jakeš úctu?

82%
18%
hlasovalo: 12726 lidí

3) Tyto peníze vláda měla. Ale rozhodla se koupit si za ně volební hlasy, investice šly stranou. Od září 2018 zavedla slevy na jízdném, brzy to budou dva roky. V 2019 nás to stálo 5,78 miliard. Za dva roky je to tedy cca 11,6 miliard korun. To číslo vypadá takto: 11 600 000 000. Tyto peníze mohly být investovány do personální politiky, modernizace a lepšího bezpečnostního systému nejenom železniční dopravy.

4) Roste hustota provozu, na což systém (vláda) prakticky nereaguje.

5) Ministr Havlíček nestíhá. Sedí na dvou židlích. Prioritou ministerstva průmyslu a obchodu je dostavba jaderné elektrárny se zvláštním zřetelem k přáním pana prezidenta a jeho ruských podporovatelů. V dopravě prezident preferuje výstavbu kanálu Dunaj- Odra-Labe. Má stát 756 miliard (756 000 000 000) a na různé studie jeho výstavby vláda vynaložila již desítky miliónů korun. Stavět to nehodlá, ale mír s prezidentem zadarmo není.

6) Jak vidno, jde o chyby systému: personální, finanční, vadné stanovení priorit. O selhání lidského faktoru jde také. Hlavní jména v této souvislosti jsou: Andrej Babiš, Karel Havlíček. A s nimi všichni členové vlády za ANO, ČSSD a komunisté, jejichž program dnešní vláda svědomitě plní.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Seďa (SOCDEM): Tato vláda se na své občany vykašlala a lidem neustále lže

23:08 Seďa (SOCDEM): Tato vláda se na své občany vykašlala a lidem neustále lže

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k navrhovaným změnám v zákoníku práce