Němec (NS-LEV 21): Kam se poděla kvalita výrobků na našem trhu?

10.10.2013 11:22 | Zprávy

V porevoluční době byl náš trh zaplaven spoustou výrobků, které zde před listopadem 1989 nebyly. Jaká je však jejich kvalita je na pováženou a 90 % z nich je třeba ohodnotit, jako nepoužitelné „krámy“, na kterých bohatnou zahraniční zločinecké řetězce, které pod garancí našeho státu okrádající naše spoluobčany a jen zaslepení tupci to nevidí, či vidět nechtějí. Na co však máme kontrolní orgány a celé kontrolní instituce?

Němec (NS-LEV 21): Kam se poděla kvalita výrobků na našem trhu?
Foto: Redakce
Popisek: Miroslav NĚMEC z LEV 21

Když jsem si v roce 1965 za první peníze vydělané na dvouměsíční brigádě místo dvouměsíčních prázdnin, a s významným přispěním rodičů, zakoupil první malý motocykl, dvousedadlový Pionýr JAWA 05, vyráběný tehdy v Povážských strojírnách na Slovensku, byl jsem v sedmém nebi. Na plnou nádrž jsem tehdy jezdil déle než měsíc, neboť spotřeba byla naprosto minimální a litr benzínu Speciál s olejem tehdy stál 1,70 Kč, takže jsem za 5,10 Kč měl plnou nádrž. Podotýkám, že tento malý motocykl jezdí dodnes, ač je to již celých 48 let a pokud snad nejde nastartovat na první „škrtnutí“, je třeba buď vyměnit svíčku, neboť dnešní svíčky již zdaleka nevydrží to, co vydržely ty „totalitní“ z n.p. Jiskra Tábor, vyčistit trysku karburátoru, která se občas zanese díky nevhodnému uzávěru víka nádrže ze silonu, anebo seřídit předstih, což tehdy uměl každý malý kluk od 10 let svého věku.

Dnes, v „demokratické kvalitě úplně všeho“ (jak tvrdí ti pravičáci, kteří národ to tohoto svrabu přivedli a dále naše slušné občany bezostyšně a beztrestně okrádají), se přidružuje i to, že je občas třeba z nádrže vyčerpat nekvalitní benzín načerpaný a řádně zaplacený u majitelů či pronajímatelů mnohých benzínových čerpadel, neboť je v řadě případů podvodně „pančován“ všemožnými “sajrajty“, aby pan majitel vydělal ještě více, než vydělá normálně – když nekrade. Jak říkají i někteří odborníci z Ústavu pro kontrolu paliv a maziv v Kolíně, náš „český benzín“ je dnes u nás již po třech týdnech naprosto nepoužitelný, což však nechápu nejen já (nejsem chemik jako pan Kalousek), ale nechápe to ani takový špičkový výrobce špičkových světových motocyklů a velmi kvalitních automobilů, jako je japonská Honda, která u svých stále špičkových výrobků prodávaných v České republice uvádí, že náš benzín je použitelný maximálně do tří týdnů od natankování. A já se ptám – je to vůbec normální? A dodávám – copak dělají naše kontrolní orgány? Kde máme seznam těch ničemů, kteří „pančují“ pohonné hmoty, aby více vydělali, a proč jim okamžitě po zjištění takového svinstva není odebrán živnostenský list, popř. koncese, na základě které oni takto zločinně podnikají a proč jim není uložena vysoká pokuta, která by jim odčerpala ty zločinné zisky?

Před časem si můj zeť zakoupil podobný malý motocykl zahraniční výroby, jehož značku raději nebudu uvádět, aby mne někdo zbytečně nežaloval, ale co do srovnání s mým malým motocyklem tento nový, a k nám dovážený „střep“ zakoupený za cenu kolem 30.000,-- Kč., jede poměrně dobře pouze po rovině (Jawu 05 ovšem zdaleka nedožene), ovšem při sebemenším stoupání ho musíte spíše tlačit a ač vypadá docela hezky, jeho použití v našich podmínkách je naprosto nemožné. A to bydlíme v Polabské rovině, nikoliv někde na horách, kde by tento „střep“ mohl jet pouze z kopce. Otázkou je, kdo schválil jeho prodej v České republice, kdo ho sem dováží a kdo ho tady drze prodává, když je to stroj u nás naprosto neupotřebitelný a kdo to někde „uplatil“? Všechny aktéry této „trapárny“ bych nechal okamžitě zavřít, protože pokud nevzali tučné úplatky, jsou naprosto nesvéprávní a patří minimálně do blázince.

Obdobné je to i s několika dětskými kočárky zahraniční výroby (raději firmu rovněž nebudu uvádět), neboť typicky česká firma Liberta, která celá léta vyráběla kvalitní dětské kočárky, ale i jiná vozítka, včetně kvalitních jízdních kol, byla po převratu rozkradena, výroba zrušena a dělníci propuštěni, neboť tyto zahraniční kočárky v řadě případů neodpovídají nutnému stupni bezpečnosti. Řada z nich je vratkých, brzdy jsou neúčinné, místo ložisek kol jsou kolečka uložena pouze v umělohmotných či silonových pouzdrech, které po čase prasknou a kolečka za jízdy upadnou, páčky pro uchycení kokpitu kočárku jsou z umělé hmoty, po čase se „vyhřejí“ a prasknou, pružiny jsou z nekvalitního „čínského“ materiálu, který se časem „unaví“ a pružiny nepruží, atd., atd. Uvědomují si zločinci ve vedení takové firmy, která tyto kočárky dováží a prodává, že jsou to právě oni, kdo je plně odpovědný za veškeré úrazy dětí vzniklé pochybnou kvalitou těchto výrobků a že mohou být žalováni a odsouzeni?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: vasevec.cz

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

vstup do vlády

Jaké jsou vaše 3 hlavní podmínky, přes které nejede vlak, a za jakých byste šli do vlády s ODS a spol? Nebo s ODS už nikdy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Urban (SPD): Názor je svoboda, ne zločin

9:15 Urban (SPD): Názor je svoboda, ne zločin

Smrt Charlieho Kirka odhalila pravou tvář systému.