Novotný (Svobodní): Já, Svobodný logistik, chci dopravu v Česku bez státního vlivu

05.09.2014 19:20

A nyní bych chtěl přesměrovat váš zrak jiným směrem, než udávají současná média. Jste připraveni? Zapněte si bezpečnostní pásy a cucejte bonbóny.

Novotný (Svobodní): Já, Svobodný logistik, chci dopravu v Česku bez státního vlivu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Strany svobodných občanů

Polostátní firma je asi ten nejhorší hybrid podnikání, jaký si dokážeme představit. Jde o to, že o část se zbytečně přetahuje stát a část soukromý sektor.  Znáte takovou? My ano. Víte, komu patří 51% podíl ČSA? Ano, Českému Aeroholdingu a de facto Ministerstvu financí. Nemusím napovídat, kdo je ministrem financí.

Současná vláda a ministerstvo financí se zarputile drží své největší státní „trafiky“ a nehodlá ji pustit. Český Aeroholding  má na starosti státní majetek v oblasti letectví. Dceřinými společnostmi jsou Letiště Praha, letecká společnost České aerolinie, Czech Airlines Technics, poskytující služby v oblasti technické údržby letadel, Czech Airlines Handling, zajišťující pozemní odbavení letadel a cestujících, CSA Services, nabízející především personální služby, a Holidays Czech Airlines, nabízející volnou kapacitu v rámci pronájmu letadel s posádkou.

Je skandální, že společnost, která měla být již více jak 20 let v soukromých rukou, je pořád nástrojem, jak uplatňovat státní moc. Když státní firma vydělá, tak se zisk projí, ztratí nebo pochybně zainvestuje. A když prodělá, tak ji daňoví poplatníci musí tahat z bryndy.

Příkladem společností, které byly úspěšně prodány, jsou např. Deutsche Post, Deutsche Bahn, Lufthansa nebo koneckonců, naše Škoda Auto.
Deutsche Post se později stala největší logistickou společností všech dob, když úspěšnou akvizicí získala kurýrní společnost DHL. Německé dráhy jsou zářným příkladem prosperující společnosti, která je dokonce číslo dvě na světě v oblasti dopravy a logistiky. České dráhy jsou naopak skanzenem socialismu a symbolem nesmyslných zlatých padáků z peněz daňových poplatníků. Lufthansa je největším evropským leteckým dopravcem a dopravuje (ziskově) cestující po celém světě.

Naše ČSA se stala útočištěm takových politiků jako je pan Jaroslav Tvrdík (ČSSD), který proslul nákupem luxusních limuzín, předraženými audity. Byly nakoupeny zbytečně drahé turbovrtulové ATR 42-500, které v případě nenaplnění mají jeden z nejvyšších nákladů na kilometr/cestující. O jeho Airbusech, které v té době neměly pro ČSA reálného využití, darmo mluvit. Politik, který měl na starosti jednoho z největších zaměstnavatelů, zadlužil ČSA.

Problém není, když něčí nějaká firma špatně zainvestuje a tratí. Problém je, když (polo)státní firma tratí, tak si bere daňové poplatníky jako rukojmí a vydírá je.

Mluvím do větru? Nebo do turbíny?

Příklad od našich sousedů ze severu. Polské aerolinie LOT jsou z 68% vlastněné Ministerstvem obchodu. V roce 2005 společnost s velkou pompou oznámila nákup 7 (!!!) Boeingů 787 alias Dreamliner. Jedno letadlo pro představu stojí kolem 288 milionů dolarů. A když už mělo dojít k prvnímu slavnostnímu letu, tak byla celá letka 787 zastavena. Všechny letadla musela sedět v hangáru, jako tlusté kachny čekající na paštiku. 787 měly obecně problémy s bateriemi a daný defekt musel být opraven dřív, než FAA povolí 787 zase vzlétnout.

To, že vám několik měsíců stojí letadlo v hangáru, se docela dost negativně projeví na financích, že. Takže o rok později s velkým prosíkem LOT žádá Evropskou unii o záchranu v podobě 127 milionů Euro na pokrytí byť jen základních procesů, jako jsou platy letušek a poplatky za palivo. Pro představu, 127 milionů Euro je přibližně 10 000 nových vozů Porsche 911 Carrera 4.

Je na čase přestat zneužívat letecké „legacy“ společnosti k politické moci. My, Svobodní, věříme, že daňoví poplatníci nemají hradit ztrátu, kterou vytvořila (polo)státní společnost. Ještě o to víc, že my, obyčejní lidé, jim nejen vyděláváme tím, že si koupíme lístek. My jim platíme našimi daněmi, za nákup letadel, který jsme jim, jako „vlastníci“ neschválili.

Vážení členové, příznivci a voliči, napište premiérovi Sobotkovi dopis se svým protestem. My chceme žít v jistotě, že nebudeme muset případné ztráty našich státních firem hradit z našich peněz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Svobodni.cz

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

23:08 DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

Demokratická strana zelených - ZA PRÁVA ZVÍŘAT představila první desítku svých kandidátů do eurovole…