Polostátní firma je asi ten nejhorší hybrid podnikání, jaký si dokážeme představit. Jde o to, že o část se zbytečně přetahuje stát a část soukromý sektor. Znáte takovou? My ano. Víte, komu patří 51% podíl ČSA? Ano, Českému Aeroholdingu a de facto Ministerstvu financí. Nemusím napovídat, kdo je ministrem financí.
Současná vláda a ministerstvo financí se zarputile drží své největší státní „trafiky“ a nehodlá ji pustit. Český Aeroholding má na starosti státní majetek v oblasti letectví. Dceřinými společnostmi jsou Letiště Praha, letecká společnost České aerolinie, Czech Airlines Technics, poskytující služby v oblasti technické údržby letadel, Czech Airlines Handling, zajišťující pozemní odbavení letadel a cestujících, CSA Services, nabízející především personální služby, a Holidays Czech Airlines, nabízející volnou kapacitu v rámci pronájmu letadel s posádkou.
Je skandální, že společnost, která měla být již více jak 20 let v soukromých rukou, je pořád nástrojem, jak uplatňovat státní moc. Když státní firma vydělá, tak se zisk projí, ztratí nebo pochybně zainvestuje. A když prodělá, tak ji daňoví poplatníci musí tahat z bryndy.
Příkladem společností, které byly úspěšně prodány, jsou např. Deutsche Post, Deutsche Bahn, Lufthansa nebo koneckonců, naše Škoda Auto.
Deutsche Post se později stala největší logistickou společností všech dob, když úspěšnou akvizicí získala kurýrní společnost DHL. Německé dráhy jsou zářným příkladem prosperující společnosti, která je dokonce číslo dvě na světě v oblasti dopravy a logistiky. České dráhy jsou naopak skanzenem socialismu a symbolem nesmyslných zlatých padáků z peněz daňových poplatníků. Lufthansa je největším evropským leteckým dopravcem a dopravuje (ziskově) cestující po celém světě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Svobodni.cz