1) A co česká letiště? Hm?
Ptal se již někdo, co si počnou naše malá česká letiště? Ne Praha, ale regionální s betonovou runwayí. Patří mezi ně například Pardubice, Karlovy Vary, Brno či ostravské letiště Leoše Janáčka.
Proč se ptám? Tato letiště jsou významným zaměstnavatelem v kraji a dost často jedním z mála. Jsou závislá na každém kilogramu nákladu, který se zde naloží, vyloží či proclí. Jsou závislá na každém cestujícím, který se rozhodne zde nastoupit, vystoupit, utratit peníze v obchodě s dárky. Jsou závislá na každé kapičce kerosinu, rozmrazovací kapaliny a dalších nezbytných prostředků, které letadla potřebují pro své fungování.
Kam se létá z těchto malých letišť? Z Karlových Varů pravidelně do Petrohradu, Jekatěrinburgu či Moskvy, v létě do Antalye a plánuje se linka do Düsseldorfu. Karlovy Vary ročně odbaví cca 105 000 lidí a jen tak tak se drží nad vodou, nová pracovní místa se netvoří, není plánován další rozvoj a město je rádo, že má vůbec reprezentativní odbavovací halu. Takže provoz tvoří hlavně Rusové – spojení do Moskvy tvoří 68 % přepravního výkonu.
Pardubice obsluhují pravidelně Moskvu a Petrohrad, v létě Burgas, Rhodos, Antalyu a Podgoricu a nepravidelné lety pak směřují do Karlových Varů a Ostravy. Pardubické letiště odbaví 180 000 cestujících a je nejrychleji se rozvíjejícím letištěm u nás. Opět – velký přepravní výkon tvoří Rusové.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.




