Děkuji, pane místopředsedo. Vážené kolegyně, vážení kolegové, předpokládám, že mnoho z vás si načetlo případnou legislativu k tomuto návrhu, přesto mi to nedá, abych neudělal menší exkurzi do legislativy České republiky, a to konkrétně do zákona 361/2000 Sb., zákon o silničním provozu. V § 12, jízda v jízdních pruzích, odstavec 4, cituji: "Na pozemní komunikaci o třech nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 metrů, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km v hodině, užít k jízdě výhradně dvou jízdních pruhů nejbližších k pravému okraji vozovky. V ostatních jízdních pruzích smí jet jen tehdy, jestliže je to nutné k objíždění, otáčení nebo odbočování."
A druhý exkurz, taktéž do zákona 361/2000 Sb., zákon o silničním provozu, § 77 odst. 1: "Místní a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích a užití zařízení pro provozní informace stanoví a) na dálnici ministerstvo." V tomtéž paragrafu odst. 5: "Místní a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích stanoví příslušný správní orgán opatřením obecné povahy, jde-li o světelné signály, příkazové a zákazové dopravní značky, dopravní značky upravující přednost a dodatkové tabulky k nim nebo jiné dopravní značky ukládající účastníku silničního provozu povinnosti odchylné od obecné úpravy provozu na pozemních komunikacích." Dále chci upozornit, že v České republice existuje zákazová značka kód B22a - zákaz předjíždění pro nákladní automobily.
Tak a teď k návrhu, který jsme dostali a k některým mým předřečníkům. Legislativa v České republice nám dává možnosti, možnosti, jakým způsobem upravovat již stávající dopravu na dálničních komunikacích v České republice. Máme zde problém. Ten problém zní špatná infrastruktura. Ten problém, který zní špatná infrastruktura, je svázaný s problémem, který se dotýká předpovědi počasí. Holt asi na Ministerstvu dopravy si budou muset vyměnit rosničku, protože i 15. prosince holt v České republice sněží a mrzne. Když opravujeme komunikace na D1, a nejenom na ní, tak je potřeba si uvědomit, že na zimní období musejí tyto komunikace být upraveny takovým způsobem, aby zde byly plnohodnotné dva pruhy, které umožní průjezd veškerým jednotkám IZS, to znamená policii, záchranářům, hasičům, a také samozřejmě veškerým službám, které zajišťují povrch dálnice, to znamená sypačským autům apod. Z tohoto pohledu je potřeba vnímat danou situaci. Jestli dneska ta situace funguje tak, že práce na dálnicích fungují i v období zimním, to znamená např. 15. prosince, když počasí prostě nepočká na přání Ministerstva dopravy, tak se nám bohužel doprava stane takhle neúnosnou, že - jak se v nejednom komentáři na sociálních sítích objevilo - když člověk vyjíždí na D1, konkrétně můj příklad z Brna do Prahy a zpět, tak má dvě možnosti. Buď si vezme jídlo na sedm dnů, k tomu lopatu, anebo objede celkovou trasu přes Svitavy a Hradec Králové. Chci vás upozornit, že celý prosinec do Prahy jsem jezdil právě tímto způsobem. Nebylo to vůbec příjemné, ale byla to jediná možnost.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




