Před pětadvaceti lety byla odstartována akce, které se nakonec účastnilo v důsledku barnumské reklamy cca 8,5 milionu Čechů a Slováků, a v jejímž důsledku se vlastně stali majiteli privatizovaného státního majetku v nominální hodnotě 368 miliard korun. Tato suma se blížila tehdejšímu objemu výdajů státního rozpočtu.
Ten, kdo se této rulety účastnil a měl štěstí, získal pár tisíc, možná i pár desítek tisíc korun. Ten, kdo měl smůlu, získal jen pár korun, a konečně ten, kdo se účastnil hry v Koženého Harvardských fondech, cítil se i přes vyplacení 10 tisíc korun podveden…
Kuponová privatizace byla, zpětně hodnoceno, přehlídkou podvedených. Pokud jde o ekonomický význam kuponové privatizace, ten byl pochybný. Podniky s rozdrobeným majetkovým vlastnictvím postrádaly silného majitele. Tedy, de facto postrádaly někoho, kdo by určoval směr podnikatelského projektu a dokázal efektivně zasahovat vůči managementu, pokud by ten příliš hleděl jen na své zájmy.
Kuponovky se účastnilo cca 8,5 milionu Čechů a Slováků, a v jejím důsledku se vlastně stali majiteli privatizovaného státního majetku v nominální hodnotě 368 miliard korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV