Kritický pozorovatel však těžko může přehlédnout, že jí chybí zkušenosti s řízením velkého města a ani její manažerské zkušenosti nejsou valné. To se pochopitelně na jejím dosavadním působení silně podepisuje.
Vůbec nejhůř si paní primátorka počíná v oblasti investic, které jsou pro Prahu životně důležité. A Krnáčová dělá, že nevidí, anebo to dokonce skutečně nevidí, že pro Prahu bude velmi komplikované zajistit zhruba 36 miliard na stavbu nové D trasy metra a dalších 25 miliard na dostavbu vnitřního pražského okruhu a na jeho propojení expresním okruhem. Bez toho nebude mít v systému pražské dopravy valný smysl ani otevřený tunel Blanka…
Jak mají A. Krnáčová a její spolupracovníci připravený investiční a finanční plán pro příštích deset let, aby město obě tyto obrovské investiční akce, celkem za více než 61 miliard korun, zvládlo? Přitom to nejsou jediné investice, které Praha potřebuje. Je třeba investovat také v sociální oblasti (například modernizace domovů důchodců), ve školství, v kultuře, v infrastruktuře apod.
Jelikož se na pražské radnici pro Prahu minulá dvě volební období neudělalo vůbec nic, a naopak se problémy hlavního města často ještě zkomplikovaly, měla by současná městská rada připravit program výstavby, včetně plánu financování investic a jejich kategorizace (tedy, do čeho investovat dříve a do čeho později). Bez takovéhoto plánu, podle kterého se rozvíjejí také velkoměsta v blízkosti Prahy, například Mnichov, Berlín či Vídeň, bude vedení Prahy pouze přešlapovat na místě, stejně jako tomu bylo ve druhém volebním období P. Béma (2006–2010) a ve Svobodově a Hudečkově éře (2010–2014). Současná radniční koalice by se však měla snažit nikoli přešlapovat na místě, ale následovat své konkurenty (Mnichov, Berlín, Vídeň) a vydat se na cestu z chaosu do západní Evropy.
Ing. Jiří Paroubek
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Paroubek - profil