Peksa (Piráti): Měly by obchodní podmínky společnosti Google určovat pravidla volebních kampaní?

28.02.2020 14:35

Komentář na facebookovém profilu k zablokování předvolební reklamy slovenské vládní strany společností Google

Peksa (Piráti): Měly by obchodní podmínky společnosti Google určovat pravidla volebních kampaní?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Europoslanec Mikuláš Peksa
reklama

Google zablokoval předvolební reklamy slovenské vládní strany SMER. V zásadě se jednalo o běžnou propagandu používanou v zemích Visegrádská čtyřky, založenou na strašení islamizací a obviňováním opozice z „dovážení migrantů“. Rozumím, že těžko mohla naplňovat obchodní podmínky společnosti.

Odhlédneme-li od konkrétního obsahu, objevuje se jiná a velmi znepokojivá otázka. Měly by obchodní podmínky společnosti Google určovat pravidla volebních kampaní na Slovensku? V Česku? Nebo jinde? Nezískal Google příliš silné postavení na trhu s reklamou?

Myslím, že je na čase začít diskutovat o tom, jak demokratizovat současný trh s on-line reklamou a daty, který je dominovaný několika velkými (mimoevropskými) společnostmi. Měli bychom mluvit o tom, jak umožnit zapojení menších hráčů a vytvořit rámec pro spolupráci, který by umožnil skutečnou konkurenci.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ministr Hamáček: Čeští výrobci by měli přednostně zásobovat stát

15:52 Ministr Hamáček: Čeští výrobci by měli přednostně zásobovat stát

Návrh na prodloužení nouzového stavu o 30 dní, domluva na distribuci nebo návrh usnesení vlády, aby …