Piráti mají plán, jak zastavit stáčení tachometrů a omlazování ojetin

21.05.2018 15:41 | Zprávy

Piráti chtějí konečně vyřešit vleklé problémy se stáčením tachometrů. V pátek 18. května 2018 představili odborníkům z praxe svůj návrh řešení, který je založen na osvědčeném belgickém systému Car-Pass.

Piráti mají plán, jak zastavit stáčení tachometrů a omlazování ojetin
Foto: Česká pirátská strana
Popisek: Česká pirátská strana, logo

Piráti tedy nechtějí jít cestou represivních opatření ve smyslu trestnosti stáčení tachometrů, ale cestou zveřejňování garantovaných informací o vozidlech, na které se kupující budou moci skutečně spolehnout. Dopravní tým Pirátů uspořádal kulatý stůl z iniciativy pirátského místopředsedy podvýboru pro dopravu Ondřeje Polanského. Všichni zúčastnění se shodli na tom, že je potřeba situaci s nekalými obchodními praktikami při prodeji ojetin začít systémově řešit. Novátorským prvkem po technologické stránce by mohla být technologie Blockchain, která díky decentralizované povaze systému zaručuje vysokou míru ochrany dat.

„Počet ujetých kilometrů je většinou pro kupující jedním z rozhodujících faktorů při výběru auta. Stát by měl zajistit, aby už v Česku nedocházelo k tak masivním a organizovaným podvodům, které jsou pro nás ostudou evropského rozměru. Jejich řešení Piráti vnímají jako podmínku zařazení ČR do civilizovaného světa,“ vysvětluje  Miloš Zmeškal, člen dopravního týmu Pirátů. Trh s ojetinami zaujímá v českém automobilovém byznysu největší podíl, a to hodnotou i objemem. Je zhruba 2 až 3 krát větší než trh s novými auty. Přitom podle odhadů tvoří auta se zmanipulovaným počtem ujetých kilometrů 30 – 40 % všech ojetin. V rámci EU dosahují celkové odhadované škody způsobené stáčením tachometrů přes 5 miliard EUR, nehledě na aspekt bezpečnosti.

„Místo postihů a nefunkčních perzekucí chceme jít cestou získávání a zveřejňování garantovaných informací o prodávaném vozidle, na které se zákazník bude moci opravdu spolehnout. Už se nesmí stát, že kupující zaplatí dvojnásobek ceny za vůz, který ve skutečnosti naprosto neodpovídá popisu,“ vysvětluje Miloš Zmeškal, člen dopravního týmu Pirátů. “Naše vize řešení v zásadě spočívá v “adopci” belgického Car-Pass systému, který podvody s přetočenými tachometry prakticky vymýtil. Všichni účastníci kulatého stolu tento návrh uvítali a deklarovali zájem jej nejen podpořit, ale aktivně se zapojí do zpracovávání návrhu řešení. To považuji za velký úspěch,“ říká poslanec Ondřej Polanský, který je zároveň místopředsedou podvýboru pro dopravu a celou akci inicioval.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Politické i trestněprávní důsledky pro bitcoinovou kauzu

Neměla by trestněprávní důsledky kauzy posoudit policie? A k těm politickým. Kdo z politiků by je měl nést jaké politické důsledky, když hlavní dva aktéři Blažek a Stanjura v politici skončili? Nebo podle vás je do toho zapleten z politiků ještě někdo další? Kdo? A co tedy vlastně přesně budete děla...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jakob (TOP 09): Pan Okamura staví na rozdělování společnosti

16:21 Jakob (TOP 09): Pan Okamura staví na rozdělování společnosti

Projev na 1. schůzi Poslanecké sněmovny dne 5. listopadu 2025 – volba předsedy Poslanecké sněmovny