Pokud čtenář namíří svůj mobilní telefon na titulní stranu Pirátských listů, na displeji se mu objeví animovaná 3D postavička Ivana Bartoše, který zve k evropským volbám. Pirátské listy jsou k dostání na všech pirátských stáncích.
„Je to jedno z prvních využití augmentované reality v politické komunikaci a určitě první v České republice,“ uvedl stratég kampaně Tomáš Mrkvička. Podobný nástroj použil v minulosti například prezidentský kandidát Muhammadu Buhari v Nigérii v roce 2015. Hologram kandidáta, který mluví k lidem, tedy podobnou technologii, využilo několik politických kampaní – například francouzský prezidentský kandidát Jean-Luc Mélenchon v roce 2017. Andrew Yang plánuje velkou část své prezidentské kampaně v roce 2020 ve Spojených státech postavit právě na využití trojrozměrných hologramů. „Tištěné noviny jsou pro volby tradičně důležité. My jsme těm našim ale chtěli letos dodat něco navíc. Myslíme si, že pokud dokážeme kampaní naše voliče zaujmout a pobavit, více z nich se může odhodlat jít k volbám,“ dodal Mrkvička.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV