Pospíšil (TOP 09): Stresující nakládání se zvířaty pro rádoby originální fotku je nelegální byznys

01.08.2023 16:21 | Tisková zpráva

Hlavní město poslední roky mění image Prahy z večírkové destinace na prémiovou metropoli nabízející kvalitní služby. Celkem již dokončila 40 projektů a na dalších s partnery postupně pracuje. Jednotlivé projekty reflektují i kultivaci veřejného prostoru a eliminaci negativních projevů spojených s turismem v historickém centru.

Pospíšil (TOP 09): Stresující nakládání se zvířaty pro rádoby originální fotku je nelegální byznys
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Pospíšil

Příkladem je kampaň Enjoy Respect Prague, která vkusnou formou informuje turisty o pravidlech a kultuře chování. Nově kampaň doplňují outdoorové plakáty informující turisty, aby se nefotili se zvířaty, která jsou zneužívána pro ilegální byznys a provozovatelé si za to nechávají platit i několik tisíc korun.

V rámci posledních několika let hlavní město naplňuje strategii podporující udržitelný cestovní ruch. Stěžejním bodem této strategie je naplňování zájmu Pražanů a zmírnění negativních projevů turistického ruchu, zejména pak v exponovaném historickém jádru metropole. Nově se město zaměřuje i na ochranu a práva zvířat, pomohou v tom i nové informativní plakáty kampaně Enjoy Respect Prague. K vidění budou již od úterý v historickém centru města.

„Rozšířením kampaně Enjoy Respect Prague chceme zabránit tomu, aby se turisté fotili se zvířaty, zejména těmi, které chrání mezinárodní úmluvy o ochraně ohrožených druhů volně žijících zvířat, kam patří hadi, sovy pálené nebo papoušci, které v historickém centru vídáme nejvíce. Toto stresující nakládání se zvířaty pro rádoby originální fotku je nelegálním byznysem. Slibujeme si od toho, že díky této kampani zmizí turistická poptávka po těchto zvrácených fotkách,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro kulturu, cestovní ruch a ochranu zvířat Jiří Pospíšil a zároveň dodává: „Sice za tyto nekalé praktiky padají pokuty, ale než uplyne zákonná lhůta, tak viníci odjedou z České republiky, protože se ve většině případů jedná o cizince.“

Kampaň Enjoy Respect Prague (více ZDE) je dlouhodobou kampaní, kterou připravila společnost Prague City Tourism. Jedná se o outdoorovou kampaň, která využívá plochy v historickém centru nebo například na Letišti Václava Havla. Jejím cílem je edukovat přijíždějící turisty o místních pravidlech.

„Kampaň navazující na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) podporuje udržitelný cestovní ruch a zmírňuje negativní projevy turismu ve městě. My jsme v kampani zavedli desatero doporučení, jak se chovat v Praze s ohledem na místní pravidla. Patří k nim například dodržování nočního klidu nebo využívání vyznačeného parkingu pro sdílené koloběžky a kola,“ doplňuje František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.

Podle odborníků je vystavování zvířat touto formou, mnohdy i po několik hodin v horku či zimě, pro zvířata extrémně stresující. Častá přenášení a přendávání do cizích rukou zvíře stresují ještě více, což může vést k fyzickému zranění, odmítání potravy a v nejkrajnějších případech i k úmrtí.

Anketa

Má ruská pěvkyně Anna Netrebko vystoupit v Obecním domě v Praze?

95%
3%
hlasovalo: 19426 lidí

Podle zákona na ochranu zvířat a týrání se může kdokoliv obrátit se svým podnětem či stížností na odbor životního prostředí příslušné městské části, ten je povinen se jím zabývat. Pomoc při řešení poskytuje také Česká inspekce životního prostředí. „Vzhledem k tomu, že máme pracovníky, kteří dokážou ta zvířata druhově zařadit a určit legálnost jejich držení, případně jestli jsou správně označována, tak jsme již v minulosti poskytovali součinnost pražské městské policii při řešení těchto událostí. V některých případech jsme zvířata také přebírali a umisťovali do zařízení, kde je o ně dobře postaráno,“ uzavírá Jan Klapuš, ředitel odboru ochrany přírody, lesa a CITES České inspekce životního prostředí.

Co se týče samotného turismu, Prahu navštívilo v rekordním předpandemickém roce 2019 celkem 8,044 milionu turistů. V té době Praha narážela na své limity z pohledu návštěvnosti a trpěla overturismem. Vlivem pandemie covid-19 se počet turistů snížil na 2,1 milionu (2020) a 2,3 milionu (2021). V roce 2022 se již cestovní ruch začal zotavovat, Prahu v tomto roce navštívilo 5,9 milionu návštěvníků, což je cca 75 % předpandemického roku 2019.

V 1. kvartálu roku 2023 se pak počet turistů v metropoli zvýšil na téměř 89 % stejného období roku 2019. Hlavní město očekává, že z hlediska návštěvnosti bude za rok 2023 zhruba na úrovni 85 % oproti roku 2019.

Vlivem pandemie a systematické podpory domácího cestovního ruchu prostřednictvím značky #vprazejakodoma a dalších kampaní Prague City Tourism v Praze mimo jiné výrazně narostlo zastoupení domácích turistů. Zatímco v roce 2019 tvořili čeští návštěvníci v Praze pouhých 15 % z celku (1,240 milionu), vlivem restrikcí byla v roce 2020 celá třetina a v roce 2021 dokonce až 40 % návštěvníků z České republiky. V roce 2022 přitom Češi tvořili jednu čtvrtinu všech turistů v Praze. Obecně hlavní město navštěvují nejvíce lidé z Německa, USA, Velké Británie, Polska či jižních států Evropy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zahradil (ODS): Snaha mainstreamových médií omezit regulacemi konkurenci na mediálním trhu

21:03 Zahradil (ODS): Snaha mainstreamových médií omezit regulacemi konkurenci na mediálním trhu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke konferenci o svobodě slova.