Předseda vlády: Nezbývá, než spoléhat na to, že ministerstvo dopravy svůj postoj obhájí

15.09.2016 17:20

Odpověď na ústní interpelaci na 49. schůzi sněmovny 15. září:

Předseda vlády: Nezbývá, než spoléhat na to, že ministerstvo dopravy svůj postoj obhájí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Premiér Bohuslav Sobotka

Tohle je asi jeden z nejvážnějších problémů, který naše vláda musí řešit. Protože my jsme se opakovaně od nástupu do vlády zabývali tím, abychom jako vlády sledovali harmonogram přípravy na situaci, kdy skončí stávající smlouva na provoz mýtného systému.

Ta stávající smlouva byla vysoutěžena před rokem 2006 a byla uzavřena v roce 2006 na deset let. Těch deset let uplyne na konci letošního roku a cílem vlády bylo, abychom zajistili provoz mýtného systému i po 1. lednu příštího roku, aby nedošlo k výpadku příjmů pro státní rozpočet. To byl, řekněme, ten hlavní cíl, který vláda měla.

My jsme celou dobu jako vláda trvali na tom, aby zde bylo technicky neutrální výběrové řízení, které by se týkalo provozovatele nového systému. V průběhu času byla vláda informována postupně oběma ministry dopravy, ale zejména ministrem dopravy Ťokem o tom, že z důvodů chybějících smluvních podkladů a chybějící smlouvy mezi státem a současným provozovatelem mýtného systému, není Ministerstvo dopravy schopno zajistit otevřené technologicky neutrální výběrové řízení bez poskytnutí součinnosti ze strany současného provozovatele systému.

To byl ten hlavní důvod, proč nedošlo k realizaci toho otevřeného výběrového řízení tak, jak o tom byla vláda ze strany Ministerstva dopravy informována. Ministr dopravy nás také informoval o tom, že Ministerstvo dopravy si pořídilo opakovaně několik znaleckých posudků, na základě kterých upřesňovalo svůj postup v této věci. Současně vláda po celou dobu připravuje otevřené technologicky neutrální výběrové řízení, které bychom rádi ještě vyhlásili v rámci tohoto volebního období.

Cílem těch kroků, které nyní realizuje Ministerstvo dopravy je zajistit provoz mýtného systému v následujících nejvýše třech letech tak, aby mohl být vybrán nový dodavatel, respektive provozovatel toho mýtného systému v otevřeném výběrovém řízení, které bude technologicky neutrální a současně bylo možné provoz toho systému reálně novému provozovateli předat. Právě i na základě smluvní dokumentace, která byla uzavřena v letošním roce na základě jednacího řízení bez uveřejnění, které realizovalo Ministerstvo dopravy.

Nepochybně, tak jako jakékoliv rozhodnutí, které se týká soutěžního práva v naší zemi, podléhá tato věc eventuálnímu přezkumu ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Tato věc podléhá samozřejmě i eventuálnímu soudnímu přezkumu a nezbývá, než spoléhat na to, že Ministerstvo dopravy se svými argumenty, které má připravené a o kterých informovalo vládu, bude schopno si tento svůj postoj obhájit.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

22:12 Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výuce o genderu ve školách.