Primátor Zrzavecký: Rekonstrukce tramvajové linky zvýšila bezpečnost i pro chodce

30.07.2017 8:32

Rekonstrukce trati plzeňské tramvajové linky číslo 4 ve směru na Košutku, stavba Karlovarská III. etapa, byla dokončena. Poslední část rekonstrukce představovala opravu technicky nevyhovujícího stavu trati v délce 935 metrů a navázala tak na druhou etapu z roku 2011. S rekonstrukcí tratě začala stavební firma v místě vzdáleném 116 metrů od zastávky Severka ve směru do centra a pokračovala přes křižovatky Gerské se Studentskou, Kralovickou a Manětínskou ulicí až po točnu na Košutce. Projekt města Plzně vyšel na 85 milionů korun včetně DPH.

Primátor Zrzavecký: Rekonstrukce tramvajové linky zvýšila bezpečnost i pro chodce
Foto: Martin Zrzavecký
Popisek: primátor města Plzeň Martin Zrzavecký

„Dokončili jsme tak dlouhodobou investiční aktivitu města cílenou na zkvalitnění veřejné přepravy. Rekonstrukce zvýšila bezpečnost provozu i pro chodce a snížila rovněž dopad negativních vlivů dopravy na okolí,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře byly při opravě kompletně vyměněny kolejové pásy, trolejové vedení a upraveny tramvajové zastávky. „Stavba zahrnovala také opravu silnice III/1808 mezi zastávkami Severka a Plzeňka, zrušení podchodu u zastávky Plzeňka a vybudování parkovacích zálivů. Změn k lepšímu se dočkaly rovněž křižovatky Gerské ulice s Manětínskou a Kralovickou, kde bylo mimo jiné upraveno signalizační zařízení,“ řekl Pavel Šindelář. V opravovaném úseku je i nové veřejné osvětlení. Součástí projektu byly také sadovnické úpravy.

Většinu nákladů hradilo město Plzeň

Náklady na stavbu činily 85 milionů korun včetně DPH. Většinu z nich hradilo město Plzeň ze svého rozpočtu, na opravě silnice se podílela částkou zhruba 7,5 milionu korun Správa a údržba silnic Plzeňského kraje. Rekonstrukci zahájila v září 2016 firma COLAS RAIL CZ s. r. o., v listopadu 2016 byl zahájen zkušební provoz nové tramvajové tratě. Kolaudace stavby se uskutečnila v první polovině měsíce července 2017.

Tramvajová trať linky č. 4 ve směru na Košutku patří mezi nejvyužívanější, do první a druhé etapy její opravy investovalo město 312 milionů korun. Druhá etapa zahrnující 1100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí byla v roce 2011 největší investiční akcí města a vyšla na 136 milionů korun s DPH. Náklady na předtím provedenou opravu první části trati v délce téměř jeden kilometr si vyžádala 176 milionů korun s DPH.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

odvody

Když si začínající podnikatel odloží platby pojištění, ale v podnikání se mu nedaří, tak je stejně bude muset uhradit, nebo ne? A kde je pak nějaká pomoc? Protože ony i minimální zálohy budou díky vaší vládě dost vysoké. Uvědomujete si to? Proč jste vlastně na navýšení přistoupili, hlavně teď když ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Volby do Evropského parlamentu budou referendem o EU

8:17 Vích (SPD): Volby do Evropského parlamentu budou referendem o EU

Co je vlastně cílem politiky Green Deal, Agenda 2030 a Migračního paktu? Destrukce a sebevražda Evro…