Primátorka Krnáčová: Zapojení soukromého sektoru do stavby metra mi připadá naprosto logické a správné

08.02.2017 16:53 | Zprávy

Na výstavbě metra D by se mohli podílet soukromí investoři, město s nimi diskutuje možnou spolupráci.

Primátorka Krnáčová: Zapojení soukromého sektoru do stavby metra mi připadá naprosto logické a správné
Foto: Hans Štembera
Popisek: Primátorka Prahy Adriana Krnáčová

Primátorka hl. m. Prahy Adriana Krnáčová se v úterý 7. února setkala s investory, kteří by se mohli podílet na plánované výstavbě nové linky metra D.

Výstavba nové linky metra by podle odhadů měla vyjít na 50 miliard korun, přičemž první část výstavby, která počítá s trasou vedoucí z Pankráce do depa Písnice, vyjde na 36 miliard. Spolufinancování soukromým sektorem by výrazně snížilo zatížení hlavního města a Dopravního podniku hl. m. Prahy, který je dosud jediným investorem celého projektu. Především by ale takový krok mohl výrazně usnadnit výkup pozemků, se kterým měla Praha v minulosti problémy. Z toho důvodu iniciovala pražská primátorka Adriana Krnáčová setkání, na kterém zástupci Dopravního podniku představili celý projekt více jak čtyřicítce developerů a soukromým investorům.

„Zapojení soukromého sektoru mi přijde naprosto logické a správné, protože výstavba metra neznamená jen hloubení tunelů a výstavbu vestibulů. Je to o celkovém rozvoji dotčených lokalit, včetně přilehlého veřejného prostoru,“ řekla primátorka Adriana Krnáčová. „V minulosti se pozemky nejenže nevykupovaly, ale některé se dokonce prodávaly. My se to teď snažíme napravit a metro opravdu postavit. V úterý například Rada schválila memorandum o spolupráci s vlastníky pozemků, kde v budoucnosti bude stanice Nádraží Krč a velmi blízko jsme k uzavření obdobného dokumentu, který se bude týkat stanice Nemocnice Krč. Uvědomujeme si ale, že jsou místa, kde domluva s vlastníky nebude tak jednoduchá, a tady vidím potenciál spolupráce mezi námi a soukromým sektorem,“ dodala primátorka.

Celkově je ke stavbě celé linky potřeba 684 pozemků a od soukromých vlastníků jich zbývá vykoupit 124. Předpoklad pro vstup soukromého investora je právě v souvislosti s výkupem pozemků a při investicích realizovaných na povrchu, to znamená stavby vestibulů a celkové zvelebení okolních prostor.

„Úkolem Dopravního podniku je naplnit vůli akcionáře, a to je postavit novou linku metra D. Od roku 2009 už Dopravní podnik do přípravy investoval tři čtvrtě miliardy a teď se dostáváme do zlomové fáze celého projektu,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku Martin Gillar.

Nápad se sešel se zájmem ze strany investorů a po oficiální prezentaci proběhla i dlouhá a konkrétní diskuse nad myšlenkou dalšího společného postupu. „Variantu zapojení soukromého sektoru do celého projektu připravilo nové vedení Dopravního podniku, s tím, že jde o logické řešení, které je transparentní, v souladu se zákonem a zároveň řešením výkupu pozemků nutných pro stavbu,“ doplnil Gillar.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Neslibujete vzdušné zámky?

- Jak přesně a za jak dlouho chcete zajistit 200 tisíc nových domovů? A přijde vám to dost? - Jaké daně chcete snížit a jak docílit zlevnění? Čeho? Protože drahé je vše! - Jak hodláte zatočit z korupcí? To už jste přeci slibovali - znamená to tedy, že jste tento slib nesplnili? - Jak chcete zajist...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministryně Decroix: Banda pindíků motoristů bulí, že je na ně Apolena zlá

22:31 Ministryně Decroix: Banda pindíků motoristů bulí, že je na ně Apolena zlá

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Apoleně Rychlíkové a příznivcům Motoristů.