Prokop (ANO): Jsem připraven nutit pražskou koalici k řešení neúnosné situace

02.12.2023 10:21 | Tisková zpráva

Parkování v Praze je jedním z nejpalčivějších problémů města. Cest ke zlepšení situace je několik. Možná řešení diskutovali během setkání, které svolal předseda pražského hnutí ANO Ondřej Prokop, na pražském magistrátu současní i bývalí pražští politici, odborníci na dopravu i zástupci z řad veřejnosti.

Prokop (ANO): Jsem připraven nutit pražskou koalici k řešení neúnosné situace
Foto: archiv O. Prokop
Popisek: Ing. Ondřej Prokop

Ti se mimo jiné shodli na tom, že občany je potřeba edukovat a pomáhat nastavit správné dopravní návyky. Klíčové je správné nastavení parkovacích zón na celém území města a Praha by měla stavět parkovací domy hlavně na periferiích. Se zajímavým nápadem přišel do diskuze i bývalý pražský primátor Pavel Bém. Hlavní město by podle něj ve spolupráci s ministerstvem dopravy mělo zřídit fond, ze kterého by zvláště "chudší" okrajové městské části mohly případně ve spolupráci se soukromým sektorem financovat další řešení parkování na svém území. Ideální částkou by podle Béma mělo být minimálně 10 miliard korun, aby výsledek byl viditelný alespoň v horizontu pěti let.

Zábor veřejného prostoru není nekonečný a ani není zdarma. Pražané musí chápat, že když je třeba budovat další parkovací místa, musí být zajištěno i financování další výstavby. "Myslím si, že parkovací zóny pro většinu lidí vedly k pochopení, že parkování ve veřejném prostoru není zdarma. Teď je na politicích, aby lidem vysvětlili, že ta cena bude muset jít nahoru a to dost výrazně," uvedl například během diskuze bývalý ministr dopravy Jaromír Schling.

Anketa

Povedla se stávka ČMKOS?

77%
18%
hlasovalo: 10891 lidí

Podle Prokopa by ale případnému zdražení zón zvláště v této nelehké době měla předcházet dlouhá diskuze a občané by se v takovém případě měli dočkat viditelného zlepšení, které bude odpovídat zvýšení poplatku.

Zástupci autoprůmyslu naopak apelovali na to, že město by nemělo polevovat v podpoře elektromobility. "Když vezmu země na východ od nás, například Rumunsko díky státní politice je na tom trojnásobně lépe s elektromobilitou a má o 3 roky mladší vozový park než my. Je to příklad toho, jaký dopad může mít opatření v Praze, které by nezvážilo, jak elektromobilita bude podpořena. Pro nás by to mohlo znamenat až 50% snížení prodejů," vysvětlil Josef Pokorný ze Svazu dovozců automobilů.

V průběhu téměř dvouhodinové diskuze se ale otevřela i řada dalších zajímavých témat týkajících se dopravy v hlavním městě. Došlo na problematické koloběžky v centru města, nutnost dostavby obou pražských okruhů nebo potřeby další výstavby metra.

"Jsem velmi rád, že jsme téma parkování v Praze začali více diskutovat a společně napříč spektrem hledat řešení. Přišli dva bývalí ministři dopravy, bývalý primátor Bém i zástupci odborných vysokých škol nebo jednotlivých svazů. Myslím, že na tak široké platformě vznikají zajímavé nápady, které stojí za další rozpracování a já jsem připraven je postupně předkládat současné pražské koalici a nutit ji tak ke řešení současně neúnosné situace," dodal pořadatel diskuzního panelu, pražský zastupitel Ondřej Prokop s tím, že v budoucnu zcela jistě svolá další podobná setkání.

Záznam z diskuze najdete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): Situace kolem svobody slova je obzvlášť komplikovaná

14:04 Mašek (ANO): Situace kolem svobody slova je obzvlášť komplikovaná

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k svobodě slova v Evropské unii