V pondělí jsme na poradě vedení odsouhlasili na návrh škol a školek nákup štítů pro učitele a učitelky. Dále jsme se zabývali podnětem ze zastupitelstva a finančního výboru, kde se hodně řešila plánovaná investice zateplení budovy ZŠ Ke Kateřinkám. Odhad finanční náročnosti celé akce je určitě přes 30 milionů, avšak od magistrátu jsme dostali dotaci jen ve výši 14 milionů. Zadal jsem tedy projektantům úkol prověřit, zda by bylo možné akci etapizovat tak, že bychom například letos udělali jen část budovy a další etapu bychom přesunuli na příští rok. Je totiž nereálné, abychom v současné chvíli, kdy už je evidentní, že nám bude chybět obrovské množství peněz v důsledku koronavirové krize, sehnali další prostředky na realizaci celé akce.
Taky jsem připravil tisk a opatření proti Legionele ve školách. Legionella se běžně vyskytuje ve vodním prostředí a nejvíce se jí daří v teplých a na vlhkých místech. Zavřená potrubí u odstavených škol a školek je skvělé prostředí pro množení této zákeřné bakterie. V některých školách s ní byly v minulosti potíže i bez zastavení provozu, takže jsem to nechtěl podcenit.
Taky jsme odsouhlasili zadání pro vypracování soutěže na přestavbu bývalé kotelny v ulici Anežky Malé. U hotelu Kupa, vedle restaurace Stodola. Chceme z ní udělat takové menší druhé kulturní centrum jako je KC Zahrada (ZDE) na Jižním Městě II. Na starším Jižním Městě I takové zařízení úplně chybí. Cílem je mít do voleb připravený projekt, abychom do tří, pěti let mohli mít nové kulturní centrum v provozu.
Taky jsme odsouhlasili předběžný program pro Dny Prahy 11. Vzhledem k tomu, kolik se zrušilo kulturních akcí kvůli koronaviru, bychom je opravdu neradi omezovali. Počítáme tedy se stejným rozsahem a rozpočtem jako v loňském roce.
Odpoledne jsem měl pravidelnou poradu na Jihoměstské majetkové. Řešili jsme zase primárně výpadek příjmů v důsledku koronaviru. Mnoho nájemců neplatí včas nájemné a naší společnosti to působí nemalé finanční potíže. Také se v návaznosti na koronavirus zvýšila fluktuace a vystěhovávání nájemců z objektu Zahrady Opatov, které městská část pronajímá Jihoměstské za opravdu vysoké nájemné. Bohužel se kvůli koronaviru musíme opět vrátit ke krizovému řízení, o kterém jsem si myslel, že už ho máme definitivně za sebou.
V úterý jsme měli velkou poradu na téma oběhu dokumentů. Ač se s panem starostou snažíme celý rok zrychlit oběh dokumentů, snížit byrokratickou zátěž a v konečném důsledku tak zrychlit proplácení faktur a závazků, stále se to nedaří. V dubnu jsme jako Rada vydali rozhodnutí, že faktury budeme proplácet dříve, než mají splatnost, abychom podpořili ekonomiku a podnikatele a šli příkladem. Bohužel se nestalo vůbec nic a mnoho faktur platíme stále na hranici splatnosti nebo dokonce po splatnosti. Problém je v mnohonásobné kontrole a podpisových kolečkách, kterými každá faktura musí projít. Kupříkladu i faktura za vyměněnou vodní baterii z toalet základní školy ve výši několika tisíc korun musí fyzicky nasbírat 10-15 podpisů, než je finálně proplacena.
Jelikož tu dnes faktury a dokumenty kolují fyzicky a sbírají skutečné fyzické podpisy, snadno se stane, že daná faktura někde zapadne. Rád bych ještě letos změnil systém na elektronický. Tedy tak, aby každý hned viděl “u koho faktura leží”, jak dlouho tam je a proč. Cílem je výrazně snížit čas potřebný k proplacení faktur. Na poradě jsme společně s IT a ekonomickým odborem vymysleli právě takový systém, který chceme od 1.7.2020 začít testovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV