Rubeš (BPP): Zastupují představitelé Pardubic své občany, nebo projektanta?

19.11.2014 8:53 | Zprávy

Projektant rekonstrukce pardubické třídy Míru podle svých slov navrhl odolnou dlažbu pro trolejbusovou dopravu. Na město ale napsal, že tato dlažba není vhodná. Představitelé města hledají projektantovi alibi pro případ, že by dlažba praskala.

Rubeš (BPP): Zastupují představitelé Pardubic své občany, nebo projektanta?
Foto: Archiv
Popisek: Pardubice

Zjišťuji, že rekonstrukce hlavní ulice - třídy Míru - v Pardubicích je téma známé i za hranicemi města. Již od března je tato centrální ulice rozkopaná a ještě několik měsíců bude. V současné době se na ní pokládá dlažba. Tyto práce jsou předmětem kritiky ze strany občanů i odborníků. Uvidíme, jaký výsledek prací nás čeká koncem února příštího roku, kdy by měla být oprava hotova.

Zajímavé jsou okolnosti související s dlážděním této ulice. Zastupitelstvo města Pardubic rozhodlo na začátku roku 2012, že městská hromadná doprava bude na této ulici zachována. Brněnský architekt Jaromír Walter, který rekonstrukci třídy Míru projektoval, proto zakreslil do projektu sloupy trolejového vedení. Ty také už stojí na svých místech. Noviny přinesly zprávu, kde projektant pochybovačům o kvalitě dlažby prostřednictvím sdělovacích prostředků vzkazuje: „Vše jsme nechali přepočítat na ČVUT. Posudek prokázal, že dlažba bude dostatečně silná, aby po ulici mohly jezdit trolejbusy.“ Za takové konstatování bychom jistě mohli projektanta pochválit.

Jenže stejný projektant zaslal představitelům Pardubic dopis, ve kterém píše: „Tato velkoformátová kamenná dlažba není ale nejvhodnější pro trolejbusy, které ji neúměrně namáhají.“ Kdo by však čekal, že představitelé města Pardubic se proti informaci v dopise postaví, ten se mýlí. Náměstek primátorky František Brendl a radní Milan Košař na zasedání zastupitelstva města naopak projektanta podpořili, když uvedli: „V projektu je navržena žulová dlažba, která však nepočítá se zatížením trvalým provozem MHD a hrozí tak její poškození a postupná destrukce.“ Přitom trolejbusová doprava by na tomto místě neměla být nijak intenzivní.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Miroslav Rubeš

Bc. Tomáš Kubín byl položen dotaz

Proč EU nezačne u sebe?

Vám přijde v pořádku, že prosazuje zákaz spalovacích motorů, aktuálně chce, aby velké firmy používaly jen elektroauta, mimochodem otázkou je, co je podle EU velká firma?, ale to, že politici létají z Bruselu do Štrasburku, to EU nevadí? Neznečišťují letadla snad životní prostředí mnohem víc? A k čem...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Houfnice za miliardy nemají garáže, ministerstvo znovu selhalo

9:15 Vích (SPD): Houfnice za miliardy nemají garáže, ministerstvo znovu selhalo

Za několik měsíců má česká armáda začít přebírat první z dvaašedesáti houfnic Caesar za 10,3 miliard…