Rusek (Trikolóra): Nikdo nikdy nechtěl a nebude chtít pomoci našim automobilkám

29.06.2020 17:33

Komentář na facebookovém profilu k naší ekonomické pozici na celosvětovém trhu

Rusek (Trikolóra): Nikdo nikdy nechtěl a nebude chtít pomoci našim automobilkám
Foto: Trikolóra
Popisek: Trikolóra

Pokusím se zde popsat situaci a svůj názor na těchto pár pojmů a jejich vztah proto, že často vidím diskuse na tato témata, která jsou pro naši vlast důležitá. Můj názor vychází z poznatků, které jsem nabyl během téměř deseti let jako obchodní ředitel a člen představenstva KAROSA (nyní Iveco Czech republic) a nyní 8 let se zodpovědností za získání a obnovu TATRY.

U nás v ČR máme několik unikátních znalostí a schopností. K nim patří průmyslová kreativita, smysl pro detail, schopnost bravurně řešit technické problémy a umění "vždy si nějak pomoci" s technickými těžkostmi. Právě proto jsme byli nejprůmyslovější částí Evropy na počátku 20. století, byli jsme strojírenským centrem za dob socialismu a v devadesátých letech tohoto století jsme startovali na "volné trhy" s výborným exportním potenciálem našeho strojírenství. Náš vlastní domácí trh je však pro výrobky našeho strojírenství příliš malý.

Po revolučním 1989 se na naše strojírenství zaměřila evropská a světová konkurence ve snaze získat naši výrobní základnu, naše znalosti a umění ..... nebo v nejhorším případě (pro ně) navázat s našimi podniky spolupráci a partnerství (a tak se dostat k ziskům, které naše podniky byly schopny generovat po restrukturalizaci a nějakých investicích).

Zde vstupuje do běhu událostí "typický český člověk" se svým pohledem na věc. Chtěl co nejrychleji zbohatnout. Udělat cokoli, aby v co nejkratší době žil stejně, nebo lépe, než lidé na západ od našich hranic.

Nechtěli jsme čekat. Nechtěli jsme vyjednávat o spolupráci či partnerství. Nechtěli jsme se zadlužovat, investovat do našeho strojírenství, roky pracovat pro modernizaci našich továren. Cílem bylo rychle získat peníze. Tak jsme ty nejlepší a nejperspektivnější podniky a firmy začali prodávat jejich konkurentům, nebo jejich zprostředkovatelům. K údivu a obrovské radosti zahraničních firem.
Nikdo ze zahraničních vlastníků, kteří si naše továrny koupili, tak neučinil proto, aby rozvíjel a budoval český průmysl, aby podporoval českou ekonomiku, platil v ČR daně a zaměstnával lidi. Možná to deklarovali, aby získali naše podniky, ale nikdo takový cíl neměl.

Někteří z nových vlastníků pochopili schopnosti a umění českého průmyslu a začali své podniky u nás rozvíjet - ale jen tak, jak potřebovaly jejich mateřské společnosti v zahraničí. Jiní se pokusili ze získaných českých podniků co nejdříve dostat zisky a na budoucnosti továren jim nezáleželo.

Úplně stejně to fungovalo s našim automobilovým průmyslem. ŠKODU AUTO získal VW a začal ji rozvíjet jako svoji geniální a nejlepší montovnu. Jako svoji slepičku, která mu snáší zlatá vajíčka - pokud ji drží pěkně ve zlaté kleci a přiměřeně ji krmí. PRAGU získala skupina "manažerů", která ji chtěla využít ke svému rychlému zbohatnutí. A tu "dojnou krávu" tak rychle a tak dlouho dojila, až PRAGA umřela. Stejný příběh i nezvratný osud si prožil LIAZ poté, co se jej neúspěšně za nepřijatelných podmínek pokusil ovládnou MERCEDES . Umřel. AVIA byla moderní a v dobré kondici. I ji se naprosto drsným a nepřijatelným způsobem pokusil získat Mercedes. Když byl odmítnut, po krátkém intermezzu získalo AVII DAEWOO, po jeho krachu indický ASHOK LEYLAND, který ji jako "dojnou krávu" tak rychle a tak moc dojil, že skončila jako PRAGA.

Těm indům na AVII vůbec nezáleželo. Byli zde s rodinami jen proto, aby se měli chvíli dobře a aby si vydělali oficiální a neoficiální peníze. Znal jsem některé. KAROSU nikdo nechtěl. Byla stará, málo zainvestovaná a málo perspektivní. Nakonec ji privatizoval RENAULT, někdy kolem roku 1993, když už tak tak přežívala, protože se jí rozpadly východoevropské trhy a hlavně trh RUSKA. Renault se pokusil přes KAROSU dostat na trhy ČR A SR se svými autobusy - ale neuspěl. Tehdejšímu vedení KAROSY, v čele s Ing. Rudolfem ČERNÝM, se však podařil naprosto nevídaný a nečekaný kousek. Přiměli RENAULT, aby zkusil nabídnout upravený a modifikovaný autobus KAROSA ve Francii. A bingo!!!! Karosa se během pár let stala nejprodávanější značkou ve Francii..... a šli jsme na další evropské trhy. Renault nám moc nepomáhal, ale nezakazoval nám to. Takhle jsme si vydobyli pověst jednoho z nejlepších autobusů Evropy a vydělali na přeměnu KAROSY na nejmodernější autobusovou továrnu v Evropě a ještě zajistili úžasné dividendy RENAULTU, který byl později koupen IVECEM. Pak nám vzali Rudolfa Černého i název KAROSA..... a já jsem se rozhodl odejít. TATRA na tom byla stejně jako LIAZ. Rozpad tradičních trhů (pokles výroby z 15 000 aut ročně na 2 000), pokus o nepřátelské převzetí MERCEDESEM, několik privatizací a majitelů - zlatokopů.... a klinická smrt v 2012 - bez peněz, bez trhů, předlužená, se strašnou pověstí na světových trzích.

Takhle jsem TATRU v roce 2012 našel. Povedlo se ji zachránit a dát českým vlastníkům. Dnes je jedinou českou, samostatně fungující, automobilkou.

Velcí automobiloví výrobci vymysleli exhalační normy jako prostředek konkurenčního boje proti těm menším, kteří nebyli schopni tak rychle financovat a splácet vývoj nových motorů. Tento prostředek se jim však po několika kolech (EURo IV) vymkl z rukou a chopili se jej zelení teroristé, kteří jej začali používat k vydírání automobilek, které jej vymyslely..... a výsledek známe. Dnes GREEN DEAL likviduje své vlastní rodiče - automobilky, které nejsou schopny plnit vyděračská přání zelených teroristů.

Žádná země na světě, s výjimkou USA, Ruska, Číny a Indie, není schopna v dnešní době uživit pouze na svém domácím trhu automobilku. Proto i kterákoli česká automobilka musí a bude vždy závislá na exportu. TATRA má obrovskou výhodu ve své unikátní koncepci podvozku a díky svým jedinečným parametrům v terénu. Proto žije, prodává do zemí po celém světě a má před sebou i dobrý potenciál do budoucnosti.
NIKDO NIKDY NECHTĚL, NESNAŽIL SE a NEBUDE CHTÍT našim automobilkám pomoci. VŽDY SE MUSÍME A BUDEME MUSET tvrdě rvát o možnost prodeje každého jednoho auta na světových trzích.
Zelení teroristé se vždy budou snažit naše automobilky vydírat či zlikvidovat (ve jménu těch, kteří se jimi nechávají vydírat a platí jim).

Kdokoli, kdo vlastní strojírenskou firmu s cílem co nejrychleji zbohatnout a nehledí jako řádný hospodář několik let dopředu, nemůže své firmě zajistit budoucnost. Nejhorším majitelem je stát.

Tolik můj názor. Omlouvám se, že tak dlouhý.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bartošek (KDU-ČSL): Prodej méně nebezpečných drog podrobíme kontrole

12:05 Bartošek (KDU-ČSL): Prodej méně nebezpečných drog podrobíme kontrole

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k opatřením proti HHC a podobným drogám.