Hnutí STAN proto vyzývá Ministerstvo dopravy k diskuzi nad objednávání dálkové autobusové dopravy. Cílem vedení Libereckého kraje je co nejkvalitnější veřejná doprava, která musí být propojená nejen s okolními kraji, ale zejména s Prahou – a to i tarifně.
„Liberecký kraj dlouhodobě prosazuje výrazné zlepšení spojení krajského města Liberce a celého regionu s hlavním městem. Po koronavirové krizi dochází opět k uvolňování opatřeni, lidé potřebuji jezdit do zaměstnání, ale celý kraj je odkázán na libovůli dopravců, kteří dopravu zajišťují podle svých ekonomických zájmů a nikoliv podle potřeb lidi,“ shrnul současnou praxi hejtman Libereckého kraje Martin Půta.
Ministerstvo dopravy není pro Liberecký kraj schopné připravit žádný projekt kvalitního železničního spojení, zároveň však ani neobjednává dálkovou autobusovou dopravu, protože to v současnosti zákon neumožňuje. Roli státu zde supluje Liberecký kraj, který spolu se Středočeským objednává dopravu alespoň mezi Libercem a Mladou Boleslaví. Dále do Prahy je však spojení zcela v režii dopravců, kteří v případě úbytku cestujících omezují počet spojů na minimum nebo spojení zruší úplně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV