Scheinherr (Praha sobě): Do roku 2030 by v Praze mohla jezdit až polovina autobusů na elektřinu

07.04.2020 8:39 | Zprávy

Hlavní město schválilo koncepci využití alternativních paliv pro autobusy. DPP se zaměří na elektrické pohony.

Scheinherr (Praha sobě): Do roku 2030 by v Praze mohla jezdit až polovina autobusů na elektřinu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátora Prahy Adam Scheinherr

Rada hl. m. Prahy na svém pondělním zasedání schválila Koncepci využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP). Z ekologického i ekonomického hlediska se chce DPP do následujících let zaměřit na pokrok v oblasti elektrických pohonů. To přispěje nejen ke snížení hlukové zátěže, ale i možnostem lokálně zcela bezemisní dopravy.

V rámci snižování emisí se snaží Dopravní podnik hl. m. Prahy o více ekologickou dopravu v hlavním městě. V tuto chvíli je přibližně 65 % dopravních výkonů, které přepraví až 75 % všech cestujících, poskytnuto pomocí metra či tramvají na elektřinu, autobusová doprava nicméně představuje více než třetinu všech výkonů (cca 1 100 autobusů) a za rok je spotřebováno těmito vozidly přes 30 milionů litrů nafty. Do budoucna se tak chce DPP zaměřit na širší využití elektrických pohonů, které jsou energeticky i emisně nejefektivnějším řešením. Do roku 2024 sníží stávající emise o 20 %.

Nová koncepce odpovídá na nutnost aktualizovat strategii obnovy vozového parku autobusů Dopravního podniku hl. m. Prahy na období po roce 2020 a zároveň souhrnně a komplexně sjednocuje dosavadní zkušenosti a předpokládaný rozvoj využití alternativních paliv autobusové dopravy DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Myslíte, že vystoupením z EU bychom se vyvázali z její politiky?

Nedošlo by jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás, protože jsme třeba závislí na exportu a vůbec jsme s ostatními zeměmi dost provázáni, už jen třeba tím, když tam cestujeme? Pustí nás tam pak třeba s auty na spalovacími motory, když budou zakázané? Není pro nás setrvání v EU jedinou šancí, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolovratník (ANO): To není úspora, to je krok zpět

17:17 Kolovratník (ANO): To není úspora, to je krok zpět

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na seškrtání rozpočtu dopravy pro rok 2026