Městská rada dnes na návrh 1. náměstka primátora hl. m. Prahy Petra Hlaváčka schválila zrušení stavebních uzávěr, které od roku 2001 chránily budoucí trasu metra D a zajišťovaly podmínky pro stavby, které jsou s ní spojené na povrchu.
To už je dnes v úseku metra od stanice Pankrác – Depo Písnice zbytečné. Stavba má své přesné parametry dané stavebním povolením a její výstavba už byla zahájena. Zjednodušeně řečeno, město tedy ví, kde a co přesně postaví nad zemí, další blokace rozsáhlých území v okolí nových stanic by zbytečně brzdila další rozvoj města a bez právního důvodu omezovala vlastnická práva majitelů sousedních pozemků, mezi nimiž je mimochodem i samotné město.„Většina stavebních uzávěr pro trasu metra D byla platná více než dvacet let. Tady je vidět, jak dlouho jsou dopravní stavby připravovány, což odráží i stav současné stavební legislativy. Teď se konečně začalo v podzemí kutat a my můžeme s čistým svědomím přestat blokovat rozvoj města na povrchu. Metro je silný městotvorný prvek a já se těším na nové čtvrti, které kolem jeho stanic vyrostou. Bez toho by tak obří investice ani nedávala smysl. Metro je neskutečně silným impulsem pro město krátkých vzdáleností, kde byste měli mít v docházkové vzdálenosti všechno, co potřebujete, a zároveň se pohodlně a rychle dopravit tam, kam ve městě potřebujete a nemusíte přitom šlápnout do pedálů,“ říká Petr Hlaváček, první náměstek pražského primátora pro územní rozvoj.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.