Schling (SPO): Chce Ministerstvo dopravy pohřbít projekt DOL?

02.05.2015 18:22 | Zprávy

V minulých dnech se v médiích objevila zpráva, že MD hodlá zadat studii, která má posoudit možnosti realizace vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe (DOL).

Schling (SPO): Chce Ministerstvo dopravy pohřbít projekt DOL?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jaromír Schling

Protože různých studií bylo už na toto téma vypracováno mnoho, naskýtá se otázka, co chce novou studií MD získat? A to tím spíše, že kvalitní studie nemůže být levná a jinou snad MD nechce!! Přeji jejímu zpracovateli, ať to bude kdokoliv, jeho výdělek. Ale ptám se: Mohou být výsledkem nějaké nové poznatky? Z jakého oboru? Budou-li, co s nimi MD udělá? Podobných otázek je možno položit ještě mnoho. Moje odpověď na základní otázku, co chce MD zadáním studie získat je, že chce nalézt alibi! Tedy obranu proti tlaku prezidenta Zemana na realizaci DOL. Nebo jinými slovy: Chce projekt DOL pohřbít alespoň pro volební období této vlády.

O DOL už snad nelze napsat nic zásadně nového. Pokusím se, pokud možno stručně, ukázat na několika aspektech projektu to, jak reagují jeho odpůrci i zastánci. Také pak vyjádřím svůj názor na jediné, zdůrazňuji jediné, možné řešení, které by bylo ve prospěch této země, ve které žijeme.

Myšlenka propojení tří moři (Severního, Baltského a Středozemního) je velmi stará. Dokonce už byla před mnoha lety uzákoněna! Říšským vodocestným zákonem z roku 1901, podle kterého se také neprodleně začalo, dodnes nedokončené dílo, stavět. Odpůrci říkají: Vidíte, už to je důkaz, že ta myšlenka je špatná! Zastánci namítnou: Mnohé velké stavby čekaly na realizaci desítky i stovky let!

Byl by to velmi škodlivý zásah do přírodního prostředí, říkají odpůrci. Zastánci namítnou: Podívejte se do vyspělejší části Evropy! Stavby na vodních cestách tam stále pokračují ve velkém rozsahu. Přitom, se souhlasem skutečných ekologů, šetrně k přírodě! Zde stojí zato připomenout zkušenost ze Slovenska. Gabčíkovo-Nagymaros je velké dílo, byť dokončené jen na slovenském území, které budilo velké vášně nejen ekologů, ale i některých našich politiků. Dnes se o něm nemluví, protože se žádné černokněžnické předpovědi nenaplnily! Naopak, pozitivní výsledky, předpokládané projektanty, se prokazatelně naplnily.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: SPO

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Trikolora: Od počátku ukrajinské války říkáme stále totéž. Ne!

14:07 Trikolora: Od počátku ukrajinské války říkáme stále totéž. Ne!

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany k jednání Donalda Trumpa s Vladimírem Putinem